6 חודשי עבודות שירות לחוקר הפרטי שהאזין למזכירתו של צ'רנוי

רפי פרידן, שהורשע בהסדר טיעון בביצוע האזנות סתר למזכירתו של מיכאל צ'רנוי, נדון גם לשנת מאסר על-תנאי וקנס של 30 אלף שקל ■ יפצה את צ'רנוי ואת מזכירתו ב-10,000 שקל כל אחד

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (א') עונש של 6 חודשי עבודות שירות, שנת מאסר על-תנאי וקנס של 30 אלף שקל, על החוקר הפרטי לשעבר רפי פרידן, שהורשע, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע האזנות סתר למזכירתו האישית של איש העסקים מיכאל צ'רנוי, ילנה סקיר. כן נקבע כי פרידן יפצה את צ'רנוי ואת מזכירתו ב-10,000 שקל כל אחד.

את החלטתו נימק השופט דניאל בארי, בין היתר, בכך שפרידן שיתף פעולה עם המשטרה, ו"במהלך שנה ומחצה לאחר שחרורו העביר למשטרת ישראל חומרים על מנת לסייע לה".

על שותפו של פרידן למעשים, מקסים גורביץ', גזר בית המשפט עונש של 10 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 5,000 שקל. גם גורביץ' חויב לפצות את צ'רנוי ואת מזכירתו, אך בסכום נמוך מזה שבו חויב פרידן, בסך 2,500 שקל לכל אחד מהם.

בחודש מארס השנה הורשעו פרידן וגורביץ' בביצוע האזנות סתר למזכירה. פרידן, שרישיונו לעסוק בחקירות פרטיות נשלל, הודה כי נשכר ביחד עם אחרים לאסוף מידע שישמש לפגיעה במעמדו של צ'רנוי.

על-פי כתב האישום, במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר 2007, במסגרת איסוף המידע על צ'רני, האזינו פרידן ואחרים לטלפון של סקיר. פרידן הורשע בשתי עבירות חמורות של האזנת סתר שלא כדין ושל שימוש שלא כדין בהאזנות. גורביץ' הורשע בעבירה של שימוש שלא כדין בהאזנות סתר לסקיר.

הנאשמים יוצגו בישדי עו"ד ירון ברזילי. את המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ייצגו במשפט עורכי הדין גלעד סוקולובר ויונתן קרמר.