שמועות על כניסת משקיע הקפיצו את פרטנר ב-4.8%

אחד הגורמים שהוזכרו היום כרוכש אפשרי של מניות פרטנר היא חברת התקשורת France Telecom ■ בשוק ההון העריכו כי מדובר בשמועה בלבד, וכי את העליות במניה הניעו ספקולנטים

מה הקפיץ היום בבורסה את מניות חברת הסלולר פרטנר , ובעלת השליטה בה סקיילקס? פרטנר עלתה היום (א') ב-4.8% בת"א, לאחר שזינקה בשני ימי המסחר האחרונים בנאסד"ק ב-10%, על רקע שמועות לגבי עסקה גדולה במניות החברה. מניית סקיילקס קפצה ב-5.3%.

אחד הגורמים שהוזכרו היום כרוכש אפשרי של מניות פרטנר היא חברת התקשורת France Telecom, בעלת המותג אורנג'. יחד עם זאת בשוק ההון העריכו כי מדובר בשמועה בלבד, וכי את העליות במניה הניעו ספקולנטים.

לפני כשבועיים חשף "גלובס" כי בעל השליטה בפרטנר, אילן בן-דב, שוקל למכור 15% ממניות החברה. בן-דב, המחזיק כ-45% מפרטנר באמצעות סקיילקס, קיבל על פי אותה ידיעה פניות מגופים שונים שהביעו עניין להיכנס כמשקיעים בחברה.

שווי השוק של פרטנר הוא 1.94 מיליארד דולר, לאחר שבשבועות האחרונים המניה עלתה ביותר מ-30%, אם כי היא עדיין רושמת תשואה שלילית של 38% מתחילת השנה. נכון להיום, לאחר העליות במניה, בן-דב צמצם את ההפסד "על הנייר" מרכישת פרטנר לכ-107 מיליון שקל. בעבר, בן-דב כבר היה מורווח כ-2 מיליארד שקל "על הנייר" בגין השקעה זו.

בן-דב רכש את פרטנר בעסקה ממונפת, ויכולתו להחזיר את החוב למחזיקי האג"ח התבססה על חלוקת דיבידנד של יותר ממיליארד שקל בשנה מפרטנר. השינויים בשוק התקשורת הובילו לכך שהחברה החליטה ברבעון הקודם לא לחלק דיבידנד.