HP לא תסגור את חטיבת המחשבים האישיים

HP מזגזגת: המנכ"לית מג וויטמן ביטלה את החלטתו של המנכ"ל הקודם ליאו אפותקר מלפני כחודשיים ולא תסגור את חטיבת המחשבים האישיים

HP מזגזגת בהחלטותיה. כחודשיים לאחר שהחברה הכריזה כי תסגור את חטיבת המחשבים האישיים, הודיעה בשבוע שעבר המנכ"לית מג וויטמן שהיא מבטלת את החלטתו של המנכ"ל הקודם, ליאו אפותקר, בעניין זה.

HP הודיעה שסיימה לבחון את החלופות לחטיבת המחשבים האישיים, והחליטה שתישאר חלק מהחברה. "HP בחנה באופן אובייקטיבי את האסטרטגיות והצד הפיננסי בעקבות ספין-אוף של החטיבה", אמרה וויטמן. "שמירת החטיבה נכונה בעבור הלקוחות, השותפים, בעלי המניות והעובדים שלנו. HP מחויבת לחטיבה הזו, ויחד אנחנו מחוזקים יותר".

ההחלטה לסגור את חטיבת המחשבים האישיים נבעה בזמנה משולי רווח תפעוליים נמוכים בתחום זה. HP דורגה במקום הראשון בתחום הפי.סי ברבעון השלישי של השנה, על-פי נתונים מקדימים של גרטנר, ומחזיקה נתח של 17.7%. במקום השני מדורגת לנובו עם 13.5%, ודל במקום השלישי עם 11.6%.

החלטתה הקודמת של HP, על סוף דרכה של חטיבת המחשבים, יכולה הייתה לסייע לשאר היצרניות לתפוס את נתח השוק שלה; ואולם עתה הן יצטרכו להמשיך להתחרות עם החוזק של החברה בשוק זה. חטיבת המחשבים של HP מוכרת מוצרים לא רק לשוק הפרטי, אלא גם ללקוחות ארגוניים. ב-HP טוענים שחברי הדירקטוריון בטוחים שהחטיבה הזו תוכל להוביל לצמיחה רווחית, לצד פתרונות אחרים בחברה.