"קרובים מאוד להחלטה דרמטית שתביא לסוף הירי מעזה"

(עדכון) - "תהיה פגיעה בתשתיות ובראשי הטרור עצמם. עשינו את זה ב-2005 עם יאסין ורנטיסי וזה הביא לשקט" - כך אומר היום השר סילבן שלום

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, רומז היום על פעולה אפשרית ברצועת עזה. "אנחנו צריכים לחשוב גם על פעולה התקפית", אמר במהלך סיור בדימונה.

"מיגון זה חשוב וצריך לעשות הכל כדי להמשיך את פעולות המיגון, אבל אנחנו צריכים לשים סוף לתופעה הזו", הוסיף שלום. "אני חושב שזה אפשרי. ההכרעה היא של חמאס, אין הבדל בין חמאס לבין הג'יהאד האיסלמי. אם הג'יהאד יורה, החמאס צריך לשלם".

לדבריו, "הפגיעה תהיה בתשתיות, הפגיעה תהיה בראשי הטרור עצמם שאוהבים תמיד 'לשהד' אחרים. עשינו את זה ב-2005 עם יאסין ורנטיסי וזה הביא לשקט. כנראה שההתרעה פגה. אחרי עופרת יצוקה זה היה לתקופה מסוימת. יש לחדש את ההתרעה על ידי פעולה".

"לצערי הרב", הזהיר, "אנחנו מאוד קרובים לקבלת ההחלטה הדרמטית שתביא סוף לירי לעבר מדינת ישראל".

הג'יהאד האיסלמי: "יהיו הפתעות חדשות לישראל"

ברצועת עזה נערכים לעימות מתמשך עם ישראל, ולאפשרות שסבב האלימות האחרון עלול להפוך למבצע צה"לי בהיקף גדול. דובר "פלוגות ירושלים", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, איים אמש כי ארגונו עדיין מחזיק באמתחתו אמצעי לחימה אותם לא חשף באיום על ישראל ומבטיח: "תהיינה הפתעות חדשות לכיבוש הישראלי, אותן נחשוף בימים הקרובים".

"האויב הבין כי ההתנגדות מסוגלת להשיג הרתעה", תקף דובר הג'יהאד, אבו אחמד. "לכל פלגי ההתנגדות יש הפתעות. ההתפתחויות בשטח ועוצמת התוקפנות כלפינו הן שיכתיבו להתנגדות אם לעשות שימוש בנשק כזה או אחר". הוא סירב לנקוב בסוגי אמצעי הלחימה בהם עדיין לא נעשה שימוש, אך רמז: "זכותה של ההתנגדות להשיג כל נשק שיחזק אותה בעימות מול הכובש ובהרתעתו בביצוע הפשעים נגד העם הפלסטיני".

בנוסף, ייעץ דובר "פלוגות ירושלים" לישראל שלא לצאת למבצע בעזה. "אם האויב חושב לבצע מעשה טיפשי נוסף ברצועת עזה, הוא ימצא עצמו במשבר", אמר. לאחרונה דווח כי בעקבות ההפיכה בלוב, זרמו לרצועת עזה אמצעי לחימה המאיימים על העליונות האסטרטגית הישראלית באזור. עם זאת, גורמים פלסטיניים רשמיים בעזה עדיין מסרבים לאשר את הדיווחים הללו.

בג'יהאד האסלאמי הדגישו עם זאת, כי פני הארגון לרגיעה. "נראה כי דווקא ביישות הציונית יש יותר מדיעה אחת בנוגע לרגיעה עם פלגי ההתנגדות. לנתניהו ולליברמן אין מספיק ניסיון צבאי. הכיבוש הוא שרצה ברגיעה", אמר בזלזול דובר "פלוגות ירושלים" והוסיף: "לא מעניינות אותנו המחלוקות בין הדרג הצבאי למדיני בעניין הרגיעה. אותנו מעניין שהמתווך המצרי יצר עמנו קשר ודרש מאיתנו רגיעה בהתבסס על הרצון הישראלי - ולא רצון ההתנגדות".