נמשך הירי לעבר יישובי הדרום; אין לימודים בבתי הספר

בבאר שבע, אשדוד, אשקלון, קריית גת וגן יבנה החליטו ראשי הערים לא לפתוח את בתי הספר והגנים בניגוד להמלצת פיקוד העורף

ההסלמה נמשכת: רקטת גראד נורתה אמש סמוך לשעה 22:30 לעבר אשקלון. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח סמוך לעיר. לא היו נפגעים או נזק באירוע. זוהי הרקטה השביעית שנורתה אתמול לשטח ישראל.

מוקדם יותר, רקטת גראד שנורתה לעבר באר שבע, יורטה מעל העיר על ידי מערכת "כיפת ברזל". במקביל, שוגרה ככל הנראה רקטה נוספת גם לכיוון שדרות. מאז שעות אחר הצהריים נורו שבע רקטות לשטח ישראל, אין נפגעים או נזק באף אחת מזירות הנפילה.

על פי הדיווחים מבאר שבע, הרקטה שעשתה את דרכה מרצועת עזה יורטה בעודה בשמיים, כשהייתה בדרכה למרכז העיר. זמן קצר לאחר שנשמעה אזעקה עולה ויורדת, דיווחו אזרחים על קולות פיצוץ, ככל הנראה בעקבות הפגיעה המוצלחת של "כיפת ברזל". זמן קצר לאחר הירי לעבר באר שבע, נורתה רקטה נוספת לכיוון שדרות. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח מחוץ לעיר. במקביל נורתה רקטה נוספת לעבר המועצה האזורית שער הנגב. גם באירועים אלה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מצה"ל נמסר כי היירוט המוצלח מעל באר שבע, מנע פגיעה של הרקטה באזור מיושב בעיר. מבחינת הנחיות פיקוד העורף ונכון לשעה זו, אין מגבלות חלות על התקהלויות והתכנסויות, לימודים, מקומות עבודה שאינם חיוניים ומרכזי קניות.

בתום הערכת מצב שקיימו הודיעו ראשי הערים כי הלימודים במוסדות החינוך לא יתקיימו גם היום. אליהם הצטרפה גם המועצה המקומית בגן יבנה, שהחליטה להשבית את הלימודים, כמו גם ביישוב עומר שמשבית את בתי הספר אולם גני הילדים יפעלו כסדרם. גם בקרית גת לא יתקיימו הלימודים בכל מוסדות החינוך.

עם זאת, הודיעו ראשי אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע כי הלימודים במוסד יתקיימו הבוקר כסדרם. גם ביישוב קרית מלאכי יתקיימו הלימודים בכל מוסדות החינוך כרגיל.