עכשיו קונים? יאהו רוכשת חברת פרסום מקוון ב-270 מ' ד'

ענקית האינטרנט יאהו הודיעה לפני זמן קצר על רכישת חברת Interclick, המתמחה בפרסום מקוון, בסכום המוערך בכ-270 מיליון דולר

תקופה לא פשוטה עוברת על ענקית האינטרנט יאהו מאז פיטוריה של המנכ"לית קארול בארטס בתחילת חודש ספטמבר, ואינספור שמועות על עסקות רכישה פוטנציאליות של החברה על ידי ענקיות אחרות בהן מיקרוסופט, עליבאבא הסינית וגם רכישה על ידי גוגל באמצעות חברות השקעה פרטיות.

אחרי שפרשה סופית מהמירוץ לרכישת שירות הווידיאו המקוון הולו (Hulu) לפני כשלושה שבועות, מודיעה החברה היום על רכישת חברת Interclick (אינטרקליק) בסכום המוערך ב-270 מיליון דולר. יאהו תשלם 9 דולר למניה, מחיר גבוה ב-21% ממחיר הסגירה שלה אמש בוול-סטריט.

Interclick היא חברת טכנולוגיה שהוקמה ב-2006, ונסחרת בוול-סטריט החל מ-2009, ומספקת פתרונות לפרסום מקוון ברשת המבוסס על פלטפורמה מיוחדת שפיתחה, המסוגלת לארגן ולנתח מיליארדי חבילות נתונים הנאספות בכל יום ברחבי הרשת. זאת על מנת לשפר את האופן בו חברות מכוונות את הפרסומות שלהן לגולשים ברשת

על פי הדיווח ב- Business Insider, הרכישה של Interclick תסייע ליאהו לאסוף ולארגן נתונים גיאוגרפיים, דמוגרפיים, התנהגותיים ועוד אודות הגולשים שלה, וכי על אף העובדה שזה לא הזמן האידיאלי ביותר עבור יאהו לבצע רכישות שכאלה במצבה כיום, העסקה הזו, על פי הבנתם, כבר הייתה בשלבי סגירה כבר לפני כמה חודשים.