רקטה נפלה באשכול; "הממשלה אישרה מבצע קרקעי בעזה"

גורם צבאי אמר לסוכנות AP כי הקבינט נתן אור ירוק לצה"ל לפתוח בפעולה קרקעית בעזה במידה ויימשך הירי המאסיבי ■ היום נשמר השקט בדרום - והלימודים יחודשו מחר

גורם צבאי אומר הערב כי במקרה של ירי מאסיבי לעבר יישובי הדרום - לצה"ל יש אישור למבצע קרקעי בעזה. במקביל, למרות הרגיעה שהורגשה במהלך היום, רקטת קסאם התפוצצה בשעות הערב במועצה אזורית אשכול. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

סוכנות הידיעות AP שהביאה את הדברים, לא פרסמה את שמו של הגורם. לדבריו של אותו גורם, מבצע קרקעי כזה יתבצע רק אם יהיה ירי רקטות מאסיבי. את הדברים אמר בתום ישיבת שרי הקבינט שעסקה בהסלמה בדרום.

השר שלום: צריך לחשוב על פעולה התקפית

מוקדם יותר היום רמז המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, על פעולה אפשרית ברצועת עזה. "אנחנו צריכים לחשוב גם על פעולה התקפית", אמר במהלך סיור בדימונה.

"מיגון זה חשוב וצריך לעשות הכל כדי להמשיך את פעולות המיגון, אבל אנחנו צריכים לשים סוף לתופעה הזו", הוסיף שלום. "אני חושב שזה אפשרי. ההכרעה היא של חמאס, אין הבדל בין חמאס לבין הג'יהאד האיסלמי. אם הג'יהאד יורה, החמאס צריך לשלם".

אחרי יום שקט - חוזרים ללימודים

אחרי ששבוע הלימודים הנוכחי למעשה לא התחיל לילדי הדרום, הוחלט הערב שמחר חוזרים ללימודים. ראשי עיריות בדרום התכנסו לדיון והערכת מצב והוחלט כי הלימודים ישובו לסדרם. בשלושת הימים האחרונים, החליטו ראשי הערים שלא לקיים את הלימודים, למרות הנחיות פיקוד העורף.

הערב נפגשו ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשקלון בני וקנין, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' וראש המועצה המקומית גן יבנה דרור אהרון, לשם הערכת מצב. בתום הפגישה הוחלט - חוזרים ללימודים.