קופמן תובע 800 אלף שקל מרדיו ת"א: נודע לי על פיטוריי מעיתונאים

‎לטענת רון קופמן, ההחלטה על פיטוריו התקבלה משיקולים זרים ולאור לחצים שהופעלו על רדיו ת"א להפסיק את תוכניתו, כיוון שביקר את ההסכם בין מפעל הפיס למינהלת הליגה בכדורסל

‎‎פרשן הספורט ושדרן הרדיו הוותיק רון קופמן, הידוע בסגנונו הביקורתי והלוחמני, הגיש אתמול (ג') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב תביעה בסך 800 אלף שקל נגד רדיו תל-אביב ונגד מנכ"ל התחנה, דני נישליס, בגין פיטוריו משידור תוכנית הרדיו "קוף בצהריים" בסוף מאי השנה.

באמצעות עורכי הדין דפנה שמואלביץ ועידו רזגור ממשרד רובין-שמואלביץ, טוען קופמן כי הליך הפיטורים נעשה מאחורי גבו, באופן פגום ופסול ללא שימוע.

‏כמו כן, קופמן טוען כי ההחלטה על פיטוריו התקבלה משיקולים זרים ולאור לחצים שהופעלו על רדיו תל-אביב להפסיק את תוכניתו, לאחר שהחל לחקור ולבקר הסכם שנחתם בין מפעל הפיס למינהלת הליגה בכדורסל (גברים), ושלטענתו של קופמן היה הסכם פוליטי, שהביא לבזבוז כספי ציבור.

‏קופמן תובע פיצוי בשווי 10 משכורות שנותרו לתום חוזהו, ומכתב התביעה עולה כי שכרו בתחנה היה בסך של 19,620 שקל לחודש. בנוסף תובע קופמן פיצויים בגין עוגמת-נפש, תשלום עבור שידורי הסינדיקציה של תוכניתו, תשלום הודעה מוקדמת ומרכיבי שכר נוספים.

"עונש על ביקורת"

‏קופמן שידר את תוכנית האקטואליה היומית של רדיו תל-אביב "קוף בצהרים" במשך כ-3 שנים, החל ממחצית 2008, על-פי תוכנית שידורים שאושרה על-ידי הרשות השנייה.

לדברי קופמן, חצי שנה לפני הורדת התוכנית פעלו רדיו תל-אביב והמנכ"ל נישליס מאחורי גבו וללא ידיעתו אצל הרשות השנייה להחלפת משבצת השידור של קופמן לתוכנית אקטואליה מקומית.

לטענתו, משהתקבל האישור מהרשות השנייה, פנו אליו מספר עיתונאים וביקשו את תגובתו להחלטה על החלפת תוכניתו, ורק אז נודע לראשונה על הכוונה לפטרו.

לדבריו, שבועיים לאחר קבלת ההודעה המפתיעה, ולאחר שדבר ביטול תוכניתו התפרסם בכל העיתונים ללא ידיעתו, הודיע רדיו תל-אביב לקופמן באופן פורמלי על סיום העסקתו. ההחלטה התקבלה, כך נטען, מבלי שנערך לקופמן הליך שימוע כנדרש, ונכנסה לתוקף תוך מספר ימים.

‏קופמן טוען בכתב התביעה כי הרקע לפיטוריו הוא הביקורת שמתח על הסכם שנחתם בין מפעל הפיס למינהלת הליגה בכדורסל (גברים). לדבריו, בקיץ 2010 הוא חשף כי יו"ר המינהל, אבנר קופל, פנה למנכ"ל הפיס בבקשה כי מפעל הפיס יעניק את חסותו לליגה, וכי בין הצדדים הושג הסכם חד-שנתי בסך 37 מיליון שקל. קופמן ביקר בחריפות את ההסכם, מאחר שלטענתו מדובר היה בהסכם פוליטי שהושג בהתערבות שרת הספורט, לימור לבנת.

‏בהמשך, נטען, ניסתה הנהלת מפעל הפיס "להעניש" את קופמן על הביקורת ושלחה מכתב לחברי דירקטוריון רדיו תל-אביב, שבו איימה עליהם כי אם ימשיך קופמן בביקורת הם יהיו חשופים אישית לתביעות.

"ככל הנראה בהמשך ישיר לאירועים אלה, במהלך נובמבר 2010 התקשר נישליס אל קופמן והודיע כי ועדת הרדיו במועצת הרשות השנייה הודיעה לו כי אין בכוונתה לאשר לרדיו תל-אביב את לוח תוכניות החורף, כל עוד היא ממשיכה לשדר את תוכניתו של קופמן", נטען.

‎‎שידור ללא תשלום

‏קופמן מדגיש בתביעתו כי חודשיים לפני הפיטורים הוארך החוזה שלו לשנה נוספת, ועל כן יש לפצותו עד תום החוזה. עוד טוען קופמן כי בזמן שעבד ברדיו תל-אביב הוא ביצע תפקידים רבים ומגוונים, לרבות השתתפות בפרויקטים שונים שביצעה תחנת הרדיו שהוטלו עליו, מבלי ששולמה לו תוספת בגין ביצועם. כדוגמה הוא מציין כי לבקשתו של נישליס ערך והגיש משדר מיוחד בשעות הבוקר בעקבות אסון המסוקים ברומניה ושידר ביום שישי במשך 4 שעות בעת אסון השריפה בכרמל .

‏מרדיו תל-אביב נמסר: "רדיו תל-אביב ידבר בבית המשפט. לצערנו, ניאלץ לחשוף פרטים‎ ‎שעשינו הכול כדי לא לחשוף אותם עד היום‎."‎‏ ‏‎‎‏