בכיר במיקרוסופט: "רכישה בישראל - השנה"

יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, בכנס Journey 2011 של "גלובס": "האם נצליח לבצע רכישה בישראל? לא יודע. אבל זו סיבה שבגללה אנחנו פה"

הדיון על המצב בטרנד החם ביותר בעולם המחשוב המתפתח התבטא בפאנל בנושא מחשוב ענן בכנס Journey 2011 של "גלובס" וארנסט אנד יאנג שנערך היום בת"א. במסגרת הכנס ייחשף הסטארט-אפ המבטיח לשנת 2011 שמכתיר "גלובס", זו השנה השביעית ברציפות. אתר "גלובס" מעביר את הכנס בשידור חי.

מדובר במעבר של משאבי מחשוב לחוות שרתים מרוחקות. את גודל ההזדמנויות ניתן היה להבין מהדברים של ליסה למברט, נציגת זרוע ההון סיכון של אינטל בדיון: "יש לא מעט רכישות בתחום הענן וזה הרבה די הרבה לשוק שעדיין לא ממש התפתח. יש חברות שלנו שעדיין ללא הכנסות ומקבלות שוויים של מאות מיליונים, זה אומר לנו שיהיו כאן המון הזדמנויות לנזילות בסטארט-אפים".

לדברי יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, הדרך לרכישת חברות היא חלק אינטגראלי בפעילות של ענקית התוכנה בישראל. אבל - לאחר שנתיים לערך ללא רכישה - היתה ליעקובי גם בשורה פרקטית מעניינת, אם כי לא בהכרח בתחום מחשוב הענן: "אחת המטרות שלי לשנה היא לבצע לפחות רכישה אחת של חברה בישראל", סיפר, "האם נצליח? לא יודע. אבל זו סיבה שבגללה אנחנו פה". יעקובי סיפר בראיון ל"גלובס" לפני כחודשיים כי צמיחה משמעותית בעתיד במרכז הפיתוח המקומי תהיה בעיקר באמצעות רכישה.

מצד הסטארט-אפים לא כולם משוכנעים שמכירת חברות היא המטרה הנכונה לחברות בתחום מחשוב הענן. "אני חושב שהעבודה עם ענן המחשוב מספקת המון הזדמנויות לחברות ישראליות", טען אבינועם נובוגרוצקי, מנכ"ל ספקית תוכנת ניהול הפרויקטים, קלאריזן. לדבריו: "אתה יכול כחברה שמספקת שירותים מרחוק דרך האינטרנט (SaaS), להרגיש ממש כמו חברה אמריקנית מבחינת יכולות השיווק והמיצוב בשוק. אני חושב שניתן לבנות בישראל חברה גדולה בתחום ה-SaaS.

נציג נוסף של החברות שמקדמות את תחום מחשוב והשתתף בפאנל הוא דן פאוארס, מזרוע הפעילות של אמזון הענן (AWS), לדבריו "אמזון באופן כללי ביצעה המון רכישות, גם בתחום ה-AWS, אנחנו כל הזמן מסתכלים על חברות רלוונטיות".