מה חושבים האנליסטים על הדוחות המעורבים של טבע?

לאחר פרסום דוחותיה הכספיים, מתפנים האנליסטים לנתח את תוצאות טבע ■ לידר: "ממשיכה להפגין חולשה בארה"ב" ■ מנגד, בפועלים ובהראל מעריכים: "צפו לרבעון רביעי חזק"

ענקית התרופות הישראלית טבע סיכמה הבוקר את הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות מעורבות לרבעון השלישי של שנת 2011.

"טבע הציגה דוחות כספיים חלשים יחסית, ולוא הרווח בסך של כ-135 מיליון דולר שרשמה בעקבות הגדלת החזקה ביורטק וקואה, הרווח למניה ברבעון היה מסתכם בכ-1.13-1.15 דולר למניה, לעומת ה-1.25 דולר שנרשמו בפועל", כתבה על הדוחות סבינה פודבל, מלידר שוקי הון.

לדבריה, "טבע ממשיכה להפגין חולשה בעסקי הגנריקה בארה"ב, דבר שמכביד מאד הן על שורת ההכנסות של החברה והן על שורת הרווח. אמנם אירופה תמכה בתוצאות, אולם ההכנסות האבסולוטיות שנרשמו ברבעון זה נמוכות ביחס לרבעון הקודם". פודבל ממשיכה להמליץ על טבע ב"תשואת יתר", במחיר יעד של 49 דולר, תוך שהיא מעריכה כי "העיתוי הנוכחי אינו אופטימאלי להגדלה מהותית של ההחזקות בנייר".

נציין כי בכך מכה טבע את תחזית קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, לפיו הייתה אמורה טבע להציג רווח נקי של 1.17 דולר למניה, עם הכנסות של 4.527 מיליארד דולר. (לקונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות - טבע)

תוצאות מעורבות לטבע

טבע דיווחה הבוקר על עלייה של 2% בהכנסות הרבעוניות ל-4.34 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים להכנסות של 4.54 מיליארד דולר. נציין כי ברבעון השלישי של 2010 הסתכמו מכירות החברה ב-4.25 מיליארד דולר, וברבעון השני של 2011 - 4.21 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה דיווחה טבע על רווח על בסיס non-GAAP של 1.111 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לרווח של 1.182 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ו-984 מיליון דולר ברבעון הקודם. בכך מכה טבע את התחזיות עם רווח של 1.25 דולר למניה לעומת צפי מוקדם לרווח למניה של 1.23 דולר.

חולשה במכירות באמריקה

"החולשה היחסית של טבע נובעת ממחסור בהשקות חדשת בתחום הגנרי בארה"ב", כותב עליה דוד לוינסון מיחידת המחקר של בנק הפועלים. "הרבעון האחרון של השנה צפוי להיות טוב בהרבה בשל השקות גנריות בבלעדיות שהראשונה שבהם Zyprexa עם מכירות במונחי תרופת המקור של 3.2 מיליארד דולר כבר פורסמה". בבנק הפועלים דובקים בהמלצת "תשואת יתר" למנייה, עם מחיר יעד של 60 דולר.

האכזבה העיקרית מהדוח נבעה כאמור מהמכירות בצפון אמריקה, אשר רשמו ירידה של 20% ל-2.183 מיליארד דולר (50% מסך המכירות), כאשר מכירות המוצרים הגנריים ואחרים בארה"ב צנחו ב-48% ל-845 מיליון דולר. טבע ציינה כי בניגוד לרבעון השלישי של 2010, ברבעון החולף לא הושקו מוצרים חדשים מרכזיים.

גם בהראל פיננסים ממליצים על "קנייה" למניה, עם מחיר יעד של 55 דולר (המשקף פרמיה של 41% על מחירה בוול סטריט). "הרבעון הרביעי של טבע צפוי להיות חזק ובתוספת ספלון, אנו מעריכים שהחברה תעמוד ואולי אף תעלה במעט את התחזיות ל-2011", כותב סטיבן טפר, אנליסט מהראל פיננסים. "בראייה ארוכת טווח, אנו ממשיכים להמליץ לקנות את טבע ומעדכנים את מחיר היעד בהתאם".

"השוק מסרב להעניק לטבע מכפיל על הקופקסון, המייצג כבר כמחצית מרווחי החברה, אך מעניש על החסר בגנריקה ובמוצרים אינובטיביים", אמר יונן קרייזמן, אנליסט בכלל פיננסים ברוקראז'. "תוצאות הרבעון, ללא רווחי ההון לא מייצגים, מעלות את הרף מדרגה נוספת. ללא רווח ההון בגין קיורטק וקוואה היפנית, החברה תזדקק לרווח למניה של דולר וחצי ברבעון הרביעי על מנת לעמוד רק בקצה התחתון של התחזיות שחילקה - נמוך ב-13 סנט מקונסנזוס האנליסטים". בכלל פיננסים נשארים בהמלצת "תשואת שוק" על טבע, ללא מחיר יעד.