בכיר בגוגל: "לא יודע איפה היינו ללא אנדרואיד"

דיוויד לאווי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בגוגל, בכנס Journey 2011 של "גלובס": "היה לנו מזל עם אנדרואיד. אף אחד לא חשב שאנדרואיד תהיה רכישה שתזיז ותשפיע על דברים בגוגל ובכלל בתעשייה"

השנה האחרונה הייתה אחת הפעילות של גוגל בתחום הרכישות והמיזוגים. אם שמים בצד את רכישת מוטורולה, גוגל הוציאה השנה 1.4 מיליארד דולר על רכישת חברות שונות בתחום האינטרנט, הסלולר, המסחר המקוון ועוד. על שלל הרכישות האלה אחראי דיוויד לאווי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בגוגל, ואחד שהיה בעברו יזם בעצמו. "הדבר שהכי מעניין ברכישות אצל גוגל הוא העובדה שרוב היזמים שמאחורי החברות הנרכשות ממשיכים לעבוד ולחדש בתוך גוגל", אמר לאווי.

לאווי אמר את הדברים בשיחה עם פול דנינגר, מנהל בכיר בחברת Evercore Partners, במסגרת כנס Journey 2011 של "גלובס" וארנסט אנד יאנג שנערך היום בת"א. במסגרת הכנס ייחשף הסטארט-אפ המבטיח לשנת 2011 שמכתיר "גלובס", זו השנה השביעית ברציפות. אתר "גלובס" מעביר את הכנס בשידור חי.

לדבריו, "ב-2004 רכשנו את חברת Keylock, שהפכה בהמשך להיות Google Maps. שבע שנים אחרי, המנכ"ל שלה עדיין עובד בגוגל ואחראי על תחום המיפוי בחברה".

לאווי מוסיף: "רוב הרכישות שלנו הן של חברות עם 10-15 עובדים וחלקן לא מגיעות אפילו לעמודי החדשות בעיתונים. אבל אלה עסקאות שעם הזמן הופכות להיות חלק אינטגרלי ממוצרים בולטים של גוגל". כדוגמה הוא מביא את רכישת אנדרואיד של אנדי רובין ב-2005. "אף אחד לא היה מעוניין בחברה שמפתחת מערכת הפעלה פתוחה לסלולר באותה תקופה. אבל היה לנו מזל עם אנדרואיד. אני לא רוצה לחשוב איפה היינו בלעדיה היום.

"אף אחד לא חשב שאנדרואיד תהיה רכישה שתזיז ותשפיע על דברים בגוגל ובכלל בתעשייה. כשרכשנו את יו-טיוב ב-2006, היא הייתה חברה קטנה, בלי מודל פרסומי. אף אחד לא חשב שזו חברה שתזיז דברים ושתשפיע. בדיוק כמו אנדרואיד", סיפר לאווי מעל בימת הכנס.

לדבריו, "90% מהחברות שרכשנו עד היום היו בלי הכנסות. חלקן אולי לא נראות מוצלחות בהתחלה, אבל זה תהליך שלוקח זמן וצריך להסתמך על אינסטינקטים. אסטרטגיית הרכישות שלנו לא השתנה מאז 2004 ואנחנו מכניסים כל הזמן יזמים לתוך גוגל ומעניקים חופש יצירה ליזמים שמצטרפים אלינו כדי לקדם את המוצרים שלהם".