"צפו לעונת דוחות חלשה; חולשת הכלכלה העולמית תעיב"

טל שיריזלי, מנהל מחלקת המחקר sell-side בפסגות, משרטט את עונת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2011 ■ אילו אלמנטים ישפיעו על דוחות החברות בת"א?

"עונת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2011 בבורסת ת"א צפוייה להיות חלשה בסך הכל, כאשר על התוצאות ישפיעו החולשה בכלכלה העולמית, ירידות חדות בשוקי ההון, הרגולציה המתגברת, והשפעות המחאה החברתית".

כך מעריך טל שיריזלי, מנהל מחלקת המחקר sell-side בבית ההשקעות פסגות. "גלובס" ופסגות משיקים בדפי המניות באתר את קונצנזוס תחזיות האנליסטים לעונת הדוחות לרבעון השלישי של שנת 2011, לקראת התקדמות עונת הדוחות בבורסה המקומית לשיאה.

לטבלת קונצנזוס תחזיות הרווחים של "גלובס" ופסגות - לחצו כאן

- האם המשבר באירופה צפוי להשפיע על תוצאות החברות בבורסה המקומית?

שיריזלי: "בוודאי. כך למשל בבנקים, אנו מצפים לתוצאות חלשות שיתבטאו בתשואות חד-ספרתיות על ההון. התוצאות יושפעו לרעה משיערוך שלילי של נגזרים, הגדלת הפרשות להפסדי אשראי, הפסדים בתיק ניירות ערך למסחר, האטה בצמיחת פעילות חברות כרטיסי האשראי וירידה בעמלות. חלק מהאירועים הללו הינם השלכות של המשבר מעבר לים".

בסקטור התקשורת, צופה שיריזלי נסיגה חדה ברווחי חברות הסלולר ביחס לרבעון המקביל אשתקד. "ה-ARPU (ההכנסה הממוצעת למנוי) צפוייה להמשיך ולרדת, על רקע הפחתת דמי הקישוריות ושחיקת התעריפים", הוא מסביר. "עוד אנו מצפים להתמתנות קצב צמיחת ההכנסות ממכירת טלפונים חכמים (סמארטפונים)".

באשר לפז ובזן , מעריך שיריזלי כי מרווחי הזיקוק הנמוכים צפויים לפגוע גם בתוצאות שלהן. לדבריו, "גם חברות שיווק הדלקים צפויות לסבול מפגיעה ברווחים - כתוצאה מצמצום מרווחי השיווק".

- איך תשפיע המחאה החברתית על עונת הדוחות?

שיריזלי: "אני מצפים לפגיעה בתוצאות של רשתות השיווק. זה נכון לרשתות שיווק מזון, כמו גם לרשתות שיווק אופנה".

בתחום הנדל"ן המניב, מעריכים בפסגות כי התוצאות התפעוליות ימשיכו להשתפר, אולם צופים ירידה ברווח הנקי (ביחס לרבעון המקביל אשתקד). "זאת, כתוצאה מרמת שיערוכים יחסית נמוכה ברבעון החולף", טוען שיריזלי.

עוד צופה שיריזלי תוצאות חזקות בחברות כמו נייס וכיל . "בנייס המומנטום החיובי שאפיין את החברה בשנה האחרונה צפוי להימשך. ואילו בכיל, מחירי האשלג הגבוהים יחסית אמורים להמשיך ולתמוך בתוצאות".