החגים העלו את פדיונות האופנה וההנעלה בקניונים ב-9%

מנתוני ריס עולה כי למרות העלייה, עדיין לא נרשמה חזרה לרמת המכירות טרם המשבר הכלכלי

חגי ראש השנה הביאו עדנה לרשתות האופנה וההנעלה. לפי נתוני מערכת ריס, בתקופת החגים (שבוע לפני ראש השנה ועד יום אחרי שמחת תורה) נרשמה עלייה של 9% במכירות האופנה וההנעלה.

הנתונים משקפים פדיונות ב-1,520 חנויות אופנה והנעלה זהות של הרשתות החברות במערכת ריס. סך הפדיון של חנויות אלה הגיע בחגים ל-320.5 מיליון שקל, לעומת פדיון של 294 מיליון שקל בתקופת החגים אשתקד.

גם בהשוואת פדיונות החודשים ספטמבר-אוקטובר 2011, לחודשיים המקבילים ב-2010, ישנה עלייה של 9.5% בפדיונות. ואולם למרות העלייה המרשימה, רמת המכירות עדיין לא הגיעה חזרה לרמתה טרם המשבר הכלכלי העולמי. בהשוואת פדיונות החגים השנה מול פדיונות החגים בשנת 2008, מדובר בירידה של 2.5%.

חגי תשרי התאפיינו בשינויים משמעותיים במכירות. כך, בעוד שבראש השנה נרשמה עלייה של 3.6% בלבד במכירות האופנה וההנעלה, בתקופת סוכות נרשמה עלייה של יותר מ-20% בפדיונות.

"תקופת החגים הייתה טובה מאוד במכירות. אני מעריך שזה נובע מהאווירה הטובה שהייתה במשק, בהשוואה לאווירה הקשה שהייתה בחודש אוגוסט כתוצאה מהמחאה החברתית ומהפיגוע באילת. תמיד יש עסקים שמתקשים, אבל המגמה החיובית בחגים הייתה חזקה. בחול המועד סוכות ראינו עלייה חדה בפדיונות בגלל האופוריה שהביאה עסקת שליט. ככלל, קיימת קורלציה בין מצב-הרוח, האווירה הציבורית והקניות", אומר מנכ"ל קניוני ישראל, יוסי צבי.

מרבית הקניונים ומרכזי המסחר נהנו בתקופת החגים מעלייה בפדיונות, ורק מיעוטם רשם ירידה בפדיונות החג. הסטאר סנטר באשדוד, הנמצא בבעלות מנופים פיננסים והפניקס, הוביל את העלייה במכירות עם שיעור של 21%.

קניון מודיעין עזריאלי ממשיך במגמת השיפור ורשם עלייה של 20% בפדיונות. בביל"ו סנטר נרשמה עלייה של 17% בפדיונות, ואילו בקניון קריית-אונו, קניון גירון וקניון רחובות נרשמה עלייה של 13%-14%. קניון G כפר-סבא רושם גם הוא עלייה מרשימה של 12% בפדיונות החג.

רונן אשכנזי, מנכ"ל גזית ישראל, אומר כי הקניון נמצא בתפוסה מלאה, וכי מגמת העלייה בפדיונות נמשכת ברציפות מאז נפתח הקניון לפני שנתיים. "הקניון הגיע ליציבות ולתמהיל שאליו שאפנו בתחילת הדרך", אומר אשכנזי.

קניונים נוספים שנהנו מעלייה מרשימה בפדיונות החג הם דיזינגוף סנטר (12%), מול הים (11.8%), קניון הנגב (11.7%), קניון ממילא (10.6%), לב חדרה (10.2%) והגרנד קניון (10%).

פדיון חנויות האופנה בקניונים ובמרכזי קניות / צלם: תמר מצפי
 פדיון חנויות האופנה בקניונים ובמרכזי קניות / צלם: תמר מצפי