הכנסת דחתה הצעת לפטור לצעירים ממע"מ על דירה

דיון סוער בכנסת בדבר ההצעה לביטול המע"מ על דירות לזוגות צעירים ■ ח"כים מקדימה תקפו את מחליף יו"ר הכנסת, אופיר אקוניס: "הכשלת ההצעה בכוונה"

הכנסת הצביעה היום (ד') נגד הצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית (קדימה) לביטול המע"מ על דירות לזוגות צעירים. הדיון בהצעה היה סוער. בתום ההצבעה זעמו חברי קדימה ותקפו את מחליף יו"ר הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, בטענה כי "עשה תרגיל" ועיכב את ההצבעה בכדי שחברי הקואליציה שלא נכחו ייכנסו להציבע נגד החוק.

חברי קדימה האשימו את אקוניס ב"חוסר ממלכתיות" וב"ביצוע תרגיל כדי לעכב את ההצבעה ולהכשיל את הצעת החוק". ח"כ יואל חסון אף קרא ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין להתערב ולהחליף את אקוניס: "לא ניצחתם אותנו בתרגיל שעשיתם, אלא את הזוגות הצעירים. אנשים שלא יכולים לקנות דירה ראשונה".

הצעת החוק שהציע שטרית קובעת כי זוגות צעירים או יחידים שרוכשים את דירתם הראשונה יזכו לפטור מוחלט ממע"מ. "אין שום סיבה שהמדינה תגבה מס כה גבוה, שבגינו לבד זקוקים הצעירים למשכנתא", אמר שטרית במליאה.

בסיום נאומו של שטרית השיב סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן (ש"ס), כי הממשלה לא תומכת בהצעה. כהן נימק את סירובה בכך ש"מס ערך מוסף הוא מס עקיף שמוטל על כלל האזרחים במשק, ללא יוצא מן הכלל. כדי לשמור על אחידות המס, חוק מע"מ לא פוטר צרכנים מתשלום מס. אישור הצעה החוק תהווה סטייה ממדיניות המיסוי של הממשלה".