אינדקס תעודות סל חשופה ב-5 מ' ש' ל-MF גלובל

חברת תעודות הסל אינדקס, שבבעלות בית ההשקעות דש-איפקס, חשופה לבית ההשקעות שקרס ■ כ-1.6 מיליון דולר מכספי אחת התעודות של אינדקס, הופקדו ב-MF גלובל

מתארך מצעד הגופים אשר חשופים לקריסתה של חברת הברוקרים האמריקנית MF Global . לצד בנק דיסקונט , מגדל שוקי הון , אקסלנס והראל פיננסים , גם חברת תעודות הסל אינדקס, שבבעלות בית ההשקעות דש-איפקס חשופה - כך נודע ל"גלובס".

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", רשות ני"ע פנתה לגופים המפוקחים על ידה, על מנת לברר אם יש להם חשיפה לחברה שקרסה. בין גופים אלה, היא פנתה למנהלי קרנות נאמנות, חברי בורסה, וגם לחברות תעודות הסל, והתברר כי כ-1.6 מיליון דולר (5.8 מיליון שקל) מכספי אחת התעודות של אינדקס, הופקדו בחברת הברוקרים האמריקנית. חשוב להדגיש כי לא מדובר בסיכון כספי הלקוחות, שכן לאינדקס יש ביטחונות כנגד התעודה. ככל הידוע אינדקס ביקשה לפני כמה ימים כי הסכום יועבר לבנק JP Morgan אולם נכון להיום הוא טרם הועבר וכלל לא בטוח שיגיע.

לפי דוח סיכוני אשראי האחרון של אינדקס, מדובר בתעודת הסל "אינדקס קוספי שקלי", שעוקבת אחרי מדד המניות העיקרי בבורסה של דרום קוריאה ובה כ-24 מיליון שקל בנכסים. הסכום שהופקד ב-MF Global שימש את אינדקס כביטחון וככרית מזומנים נוספת, כנגד פעילות בחוזים עתידיים שמבצעת אינדקס בתעודת הסל.

MF Global הודיעה שלשום על הגשת בקשה לפשיטת רגל לאחר שהשקעות שביצעה במינוף גבוה באג"ח אירופיות הניבו הפסדים כבדים. ה"ניו יורק טיימס" דיווח שחוקרים פדרליים גילו שכ-700 מיליון דולר כספי משקיעים נעלמו מהחברה.