פאינרו ושלום במו"מ לרכישת מנדלסון ב-73 מ' ש'

פאינרו, לשעבר סמנכ"ל הכספים של אפריקה ישראל, הקים באחרונה קרן השקעות ביחד עם קובי שלום, לשעבר מנהל הנכסים המניבים של אפריקה ■ מכירת השליטה במנדלסון מתבצעת במסגרת ניסיונות ההצלה של קמן שנקלעה לקשיים

רון פאינרו, לשעבר סמנכ"ל הכספים של אפריקה ישראל, מנהל מגעים לרכישת השליטה בחברת מנדלסון מקבוצת קמן, כך נודע ל"גלובס". את הרכישה, אם תצא לפועל, יבצע פאינרו באמצעות קרן ההשקעות רונקו, שהקים באחרונה יחד עם קובי שלום, לשעבר מנהל חטיבת הנכסים המניבים של אפריקה.

קמן, בשליטת רוני אלרואי, דיווחה הבוקר על חידוש המגעים להכנסת משקיע לחברה-הבת מנדלסון. על פי המתווה שפרסמה היום החברה, היא מנהלת מגעים מתקדמים למכירת 53% מהחברה הבת, המרכזת את פעילות המים של הקבוצה, תמורת כ-73 מיליון שקל, מחיר המשקף למנדלסון שווי חברה של כ-138 מיליון שקל.

מכירת השליטה במנדלסון מתבצעת במסגרת ניסיונות ההצלה של קמן, שנקלעה אשתקד להפסד כבד. בדוחות החברה הערת "עסק חי" של רואי החשבון, והיא נסחרת בשווי של כ-15 מיליון שקל בלבד. לקמן חוב של 310 מיליון שקל וגירעון של 52 מיליון שקל בהון העצמי.

העסקה צפויה לכלול גם העמדת הלוואת בעלים של הרוכש העתידי, בהיקף של 15 מיליון שקל למנדלסון, וכן אופציות PUT ו-CALL אשר יאפשרו לרוכש להגדיל את החזקתו בחברה. להערכת קמן, תנאי העסקה העיקריים אמורים להתגבש במהלך הימים הקרובים. לא מעט גופים, ובהם גרנית הכרמל, שלום חגי (בעלי טיב טעם) וכן אברהם ביגר, בחנו לאחרונה אפשרות לרכוש את השליטה במנדלסון.

מנדלסון עוסקת בתחום מוצרי התשתיות להולכת מים. נוסף לכך מחזיקה החברה אשכול חברות הפועלות בתחומים משיקים: חברת אלכסנדרוביץ', המייצאת מוצרי צנרת מחומרים פלסטיים; חברת המחדש, הפועלת בתחום ייצור ושיפוץ משאבות מים; וחברת פלעד, העוסקת בייצור צנרת פוליאתילן ו-PVC. למנלדסון יש גם פעילות בתחום צנרת הפלדה בארה"ב, דרך חברת Dodson Global (מוחזקת בשיעור של 80%).

ההסכם עם אוריגו

במארס האחרון חתמה קמן על הסכם השקעה עם קרן אוריגו, שלפיו תשקיע האחרונה סך של 65 מיליון שקל במניות קבוצת מנדלסון, כנגד קבלת 43% מהון החברה. מתווה העסקה, שלא יצאה אל הפועל, דיבר על כך ש-50 מיליון שקל יוזרמו למנדלסון עצמה (לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל לפני הכסף, בדומה להונה העצמי), ו-15 מיליון שקל יועברו לקמן כנגד רכישת מניות.

בתקופה האחרונה נרשם שיפור בפעילותה של מנדלסון, וזו גם הסיבה שבגינה השווי המבוקש להשקעה בה עלה. במחצית הראשונה של 2011 גדלו הכנסותיה של מנדלסון בכ-15% ל-460 מיליון שקל; ובשורה התחתונה הרוויחה החברה 13.5 מיליון שקל (לעומת הפסד של 2.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד).

קמן, המנוהלת בשנה האחרונה על-ידי רגינה אונגר, נמצאת כעת בשלבים האחרונים של אישור הסדר החוב שלה. הכנסת משקיע לחברת מנדלסון, וכן לחברות נוספות בקבוצה, נועדה להציף ערך ולחזק את המאזן הפיננסי שלה.

בחודש יוני אישרו מחזיקי האג"ח מסדרה ג' (בהיקף 55 מיליון שקל) את מתווה הסדר החוב שהציעה להם קמן. המחזיקים יוותרו על ההתניות הפיננסיות שלהן התחייבה קמן בתשקיף, בתמורה לכמה הטבות מצד החברה, וכן להזרמת הון על-ידי אלרואי, בהיקף של 30 מיליון שקל, לפי מחיר הגבוה בכ-50% מהמחיר הנוכחי שבו נסחרת כעת קמן.

לא ניתן היה להשיג את תגובת פאינרו ושלום לידיעה. בקמן סירבו להתייחס לזהות הגורם עימו מנוהלים המגעים.