התוכניות המדוברות ברשת באוקטובר: "עספור" ו"יומני הערפד"

באזילה: התוכניות של קשת לא נכנסו לטבלה - מה שמוכיח כי השיח ברשת שונה מהרייטינג

הסדרה "עספור" של הוט מתייצבת בראש טבלת התוכניות המדוברות ברשת לחודש אוקטובר, וזאת למרות שפרק הבכורה של העונה הושק רק לקראת סוף החודש, ב-24 באוקטובר.

עוד נתון מעניין בטבלה הוא שנפקד מקומה של זכיינית ערוץ 2 קשת, שפעמים רבות שלטה בטבלת העשירייה עם תוכניות כמו "כוכב נולד" ו"מאסטר שף". תוכניות כמו "שלוש" ו"סברי מרנן", שזוכות לרייטינג גבוה מאוד שנושק לעתים ל-30% צפייה, לא נכנסו כלל לטבלה - כך עולה מטבלת התוכניות המדוברות ברשת לחודש אוקטובר של חברת המחקרים באזילה, שבודקת את התהודה של תוכניות הטלוויזיה כפי שהיא באה לידי ביטוי ברשת האינטרנט.

חודש אוקטובר התאפיין בירידה במספר הדיונים ברשת על התוכניות. סיומן של תוכניות מצליחות כמו "מאסטר שף", החגים וחזרתו של גלעד שליט השפיעו על השיח על התוכניות, שירד באופן משמעותי.

כך לדוגמה, אם בחודש אוגוסט (בחודש ספטמבר לא פורסם מדד עקב החגים) התוכנית הראשונה בטבלה הייתה "לה לה לנד", שזכתה ל-3,200 דיונים ברשת, והתוכנית העשירית בטבלה, "רמזור", הניבה 788 שיחות - העונה השנייה של "עספור" זכתה החודש ל-1,419 דיונים, ו"הכבוד של מרציאנו" של ערוץ 10, שהגיע למקום העשירי, זכה ל-251 דיונים בלבד.

התוכנית הבאה ב"מועדון אלף דיונים ומעלה" היא "יומני הערפד" של הוט, שמככבת ברשימות השיח ברשת כבר מספר חודשים, ונראה כי היא נהנית מקהל אדוק של צעירים בכל רחבי הארץ, שמשוחח ברשת על הסדרה.

על המקומות השלישי והרביעי התחולל מאבק צמוד בין פתיחת העונה השנייה של "המירוץ למיליון" של רשת, שהושקה בסוף אוקטובר - לבין "Glee" של yes, שעונתה השלישית עלתה לשידור כחודש לפניה.

"סרוגים" של yes, שמספרת את סיפורם של צעירים דתיים המתגוררים בירושלים, מתמקמת במקום החמישי בטבלה. מעניין לראות כי כ-12% מהשיח מקורם באתרים "כיפה" ו"רוטר", המתאפיינים בקהל דתי.

הסדרה החדשה של ערוץ 10, "מעושרות", נכנסה היישר למקום השישי בטבלה עם 421 דיונים, שבחלקם הגדול מבקרים את הסדרה ואת הנשים המופיעות בה, אך בו בזמן גם עוקבים בשקיקה אחרי כל פרט ופרט.

את הרשימה סוגרות עוד שתי תוכניות חדשות של ערוץ 10, "אחת אפס אפס" במקום התשיעי ו"הכבוד של מרציאנו" במקום העשירי.

מדד "התוכניות המדוברות", שנערך מדי חודש על-ידי באזילה עבור "גלובס", מבוסס על מדידת מספר השיחות שהתפרסמו על כל תוכנית במדיה החברתית - פורומים, טוקבקים, בלוגים, סטאטוסים וציוצי טוויטר.

התוכניות המדוברות ביותר ברשת באוקטובר
 התוכניות המדוברות ביותר ברשת באוקטובר