חבר, אתה זוכר?

התוכנית "לרבין בהצדעה": תוכנית אולפן שדומה יותר לרדיו מצולם

"לרבין בהצדעה", יום ה' 23:20, ערוץ 2 קשת

מועד השידור המקורי של התוכנית הזאת היה הערב (ה') כבר ב-18:50. אבל כיוון שרובכם עוד הייתם עסוקים בלסגור את שבוע העבודה במשרד, תשמחו בוודאי לדעת שבקשת החליטו ליצור תקדים ולשדר את אותה התוכנית בשידור חוזר אחרי 3.5 שעות.

רזי ברקאי מנחה כאן מעגל של 5 רמטכ"לים: ארבעה בדימוס (ברק, מופז, ליפקין-שחק וחלוץ) ואחד במדים (גנץ) ומנסה לקחת אותם מהמקומות הנוחים יותר של הזיכרון (כמו למשל: איך משמרים את זכר יצחק רבין בחלוף 16 שנים מהירצחו), דרך מקומות של "נדמה לי" כמו למשל: מה היה עושה רבין בפרשת שליט - האם היה מתגלה כראש הממשלה שאישר את אנטבה ואת ניסיון החילוץ של נחשון וקסמן, או כשר הביטחון של אישור עסקת ג'יבריל? וכמובן, מה גודל הסיכון לרצח פוליטי נוסף, בתנאים דומים, בישראל.

לא מדובר בטלוויזיה במיטבה, אלא במה שכונה פעם "ראשים מדברים", תוכנית אולפן שדומה יותר לרדיו מצולם (במיוחד כשהמנחה הוא רזי ברקאי). גם העובדה שמדובר בפאנליסטים זהירים ומחושבים, לא תורמת להצלחה. דברים חדשים אולי לא נשמע כאן, אבל כשחלק מהמרואיינים מדברים, עולה געגוע למנהיג שלא קיבל הכרעות רק על סמך תוצאות סקרים. אולי זאת הדרך הטובה ביותר לזכור את יצחק רבין ב מלאת 16 שנים להירצחו.

א-שיינע משפוחה

"משפחה מודרנית", שבת 19:30, "יס קומדי"

טד אוניל (מי שהיה אל באנדי ב"נשואים פלוס") הוא אבי המשפחה, פנסיונר שנשוי בשנית למהגרת קולומביאנית לוהטת, צעירה ממנו ב-30 שנה ואם לנער שמנמן שמעדיף בישול על בייסבול. יש לו שני ילדים: בת שמבוגרת מאשתו החדשה, אמא לשתי בנות מתבגרות ולילד צעיר, ובן הומוסקסואל שחי באושר עם בן זוגו גדול-המידות ומגדל איתו ילדה וייטנאמית מאומצת. כמובן שהמורכבות המשפחתית הזאת מספקת שלל הזדמנויות למצבים קומיים משעשעים. אז למה איני מתפעל עד הסוף? בגלל צמד המילים האחרון: רק פעם בשלושה פרקים לערך, לוקחת אותי הסדרה הזאת אל מחוזות הצחוק בקול רם. בשאר הזמן היא "רק" שנונה ומשעשעת, לא שזה מעט.