המדינה מבקשת ארכה נוספת לפשרה עם כיל בים המלח

פרקליטות המדינה מבקשת מבג"ץ ארכה נוספת להשגת פשרה עם כיל, במסגרת ההליך שמנהלים בתי-המלון בים המלח נגד המדינה בבקשה לחייב אותה להסדיר את שיקום ים המלח

הבטחות לחוד ומעשים לחוד: למרות הצהרות הממשלה על הכוונה לפתור את בעיית ים המלח ולהתפשר עם חברת כיל על מימון הפעולות לשיקומו, התוכניות מתעכבות. כעת, פרקליטות המדינה מבקשת מבג"ץ ארכה נוספת להשגת פשרה עם כיל, במסגרת ההליך שמנהלים בתי-המלון בים המלח נגד המדינה בבקשה לחייב אותה להסדיר את שיקום ים המלח.

לפני מספר חודשים דרשו משרדי התיירות והגנת הסביבה לחייב את מפעלי ים המלח של כיל לשאת במרבית העלויות לשיקום ים המלח. זאת מאחר שבמסגרת פעילותם שוקע המלח לקרקעית הבריכה התעשייתית, שלחופה שוכנים מלונות עין בוקק, ומעלה את מפלס הבריכה באופן שחושף אותם לסכנת הצפה. לשם כך יש צורך בגירוד המלח ששוקע - הליך שנאמד בכ-4 מיליארד שקל.

בהודעה ששיגרה הפרקליטות לבג"ץ נכתב: "המשא-ומתן בין המדינה למפעלי ים המלח מורכב וטרם הושלם". לכן, אם תינתן ארכה נוספת, תמסור המדינה לבית המשפט עדכון נוסף בתוך 60 יום.

מהתאחדות המלונות בים המלח נמסר, באמצעות עו"ד ארז יצחקי ממשרד גדעון פישר ושות': "המשא-ומתן מתנהל בעצלתיים ומאפשר למדינה ולמפעלי ים המלח להמשיך ולנהל עסקים כרגיל".

בתוך כך, ארגון אונסק"ו משלים הכנותיו לקראת ההכרזה בעוד כשבוע וחצי על האתרים שזכו בתחרות שבעת פלאי תבל של עולם הטבע. ים המלח הגיע לשלב הגמר עם עוד 27 אתרים.