מדד נדל"ן כחול-לבן חזר לרדת; מניית מנופים צנחה בחדות

‎‎לאחר שבועות שבהן מניות הנדל"ן באחד העם הציגו בעיקר אופטימיות, שבו מדד נדל"ן 15 ונדל"ן כחול-לבן לרדת בשבוע שחלף ■ הגדילה לעשות מניית מנופים, שצנחה ביותר מ-13%

‎‎לאחר שבועות שבהן מניות הנדל"ן באחד העם הציגו בעיקר אופטימיות, שבו מדד נדל"ן 15 ונדל"ן כחול-לבן לרדת בשבוע שחלף. וכפי שהיה מצופה במקרה כזה, ירד מדד כחול-לבן פחות ממקבילו, ועדיין, אף לא אחת ממניותיו סיימה את השבוע בעלייה.

הגדילה לעשות מניית מנופים , שצנחה ביותר מ-13% בשבוע זה - ואגב כך הזכירה לנו שלא פחות משהיא מניית נדל"ן היא מהווה נגזרת על ענף חיפושי הנפט והגז התנודתי. בזירת הנדל"ן זכתה מנופים לחדשות חיוביות, שכן קניון הסטאר סנטר בשליטתה ובשליטת הפניקס הוביל את העלייה במכירות בתקופת החגים מקרב הקניונים והמרכזים המסחריים לפי מערכת ריס.

עם זאת, עיקר החדשות בעניינה נגעו לתחום הקידוח. שם ציינה שמן , בה מנופים מחזיקה ב-23%, כי עליה לבצע השלמת קידוח, מבחני הפקה ותוכניות פיתוח בעלות של 85 מיליון דולר. שמן מעריכה כי הקידוח יחל במחצית השנייה של השנה הבאה ויימשך כחצי שנה. גודל מאגר שמן מוערך בכ-1.7 טריליון רגל מעוקב (‏TCF‏). בניכוי תמלוגים למדינה, מנופים זכאית ל-19.1% מההכנסות הפוטנציאליות.

הנפילה הגדולה של מנופים הרחיבה חזרה את הפער בינה ובין הבאה בתור אחריה להציג את הירידה הגדולה ביותר מתחילת השנה, לאחר שנשפה בעורפה של נכסים ובניין בשבוע שעבר. זו האחרונה המשיכה להיסחר השבוע בצילה של אסיפת בעלי המניות שתתכנס השבוע ותכריע האם לאשר לה לרכוש את מחצית בניין ה-‏HSBC‏ מידי החברה האחות, כור.

אולי בניסיון להמתיק את הגלולה עליה דיווחה, ממנה עולה כי הפעילות בבניין המשרדים במנהטן הניבה הפסד ברבעון האחרון, דווחו לבורסה שרשרת דיווחים חיובים בגינו: אישור בנק לאומי, שמימן את רכישתו מלכתחילה, לעסקה; השכרת 6.5 קומות לפירמת עו"ד לתקופה של 15 שנים עם אופציה להארכה; ופניות לכאורה שקיבלה ממתווך הגוזרות לבניין שווי גבוה יותר מזה בו היא מתכוונת לקנות את חלקה של כור . בשל מניעים שונים, ובכללם חוסר ודאות לגבי רצינות ההצעות, בחר הדירקטוריון להמשיך במתווה הנוכחי.

החברה הבת גב ים השלימה השבוע את רכישת מרבית הזכויות (51%) בקרקע בבאר-שבע בה היא מתעתדת להקים פארק היי-טק תמורת 60 מיליון שקל. בימים אלו היא פועלת להשלמת התכנון והרישוי שני הבניינים הראשונים בשטח כולל של 17 אלף מ"ר.

עם הירידה הנמוכה ביותר מקרב מניות המדד, ממשיכה בריטיש ישראל לשמור על מעמדה כמניה סולידית במדד כחול-לבן, ומציגה עדיין תשואה חיובית מצטברת, גם אם מינורית, מתחילת השנה.

השבוע חגגה החברה את פתיחתו של סניף הדגל של רשת המשביר לצרכן בבית הכל-בו בן 7 הקומות שבריטיש הייתה שותפה בייזומו בכיכר ציון בירושלים. במקביל, נערכת החברה למחיקת מניותיה מהמסחר, והשבוע הגישה לרשות ניירות-ערך טיוטה ראשונה לתשקיף לפיו תציע לבעלי מניותיה להמיר את המניות שברשותם למניות החברה האם מליסרון ולמזומן.