ברק אובמה ב-G20: "התקדמנו מאוד" בהשגת פתרון למשבר

נשיא ארה"ב מרוצה מתוצאות פסגת ה-G20 שהתקיימה בצרפת, למרות שהמדינות לא הגיעו לשום מתווה שיסייע להגדיל את קרן הסיוע האירופית לטריליון אירו

מדינות ה-G20 התקדמו היום (ו') בתהליך לפתרון משבר החוב באירופה. כך הודיע נשיא ארה"ב ברק אובמה ביום האחרון לפסגת ה-G20 בצרפת. דבריו מגיעים לאחר הודעה מאכזבת במיוחד של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שאמרה כי אף מדינה בעולם לא הסכימה עדיין להשקיע ב-EFSF, הלא היא קרן הסיוע האירופית שאמורה לגדול לטריליון אירו.

"לאחר יומיים של דיונים אינטנסיביים אני יכול לומר שרשמנו התקדמות משמעותית בחיזוק ההתאוששות הכלכלית", מסר אובמה בהודעה שהוצאה מטעמו לתקשורת.

על איזו התקדמות בדיוק מדבר אובמה? ובכן, הנשיא האמריקני ציין 3 נקודות עיקריות: כוונת אירופה לסייע ליוון נותרת בעינה, מדינות ה-G20 "אפיינו" כלים שבאמצעותם מדינות העולם יוכלו לסייע לכלכלות אירופה ואיטליה הסכימה לפיקוח של קרן המטבע הבינלאומית.

אובמה הוסיף גם שהוא מעודד מנכונותה של סין לייסף את היואן, המטבע הלאומי של סין. "זה משהו שקראנו לו במשך זמן רב וזהו צעד קריטי להאצת הצמיחה הכלכלית", אמר אובמה.

במהלך היום נפגש אובמה עם מנהיגים רבים במסגת פסגת ה-G20. הוא גם דן בנפרד אם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ועם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, המרכזים את המאמצים לחילוץ אירופה מהמשבר אליו נקלעה.