הכשרה אנרגיה ומודיעין אישרו קידוחים ב"שרה" ו"מירה"

הקידוח הראשון "מירה-1" מתוכנן להתחיל במהלך הרבעון הראשון של 2012 ולהימשך כ- 70 ימים ■ ממוצע פוטנציאל עתודות הגז והנפט ברישיונות מסתכם בכ-6.5 TCF גז טבעי ובלמעלה מ- 150 מ' חביות נפט

הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי, ומודיעין יהש אנרגיה שבשליטת IDB פתוח וצחי סולטן, הודיעו הבוקר (א') כי אישרו את לוחות הזמנים והתקציב הסופיים לביצוע קידוחי אקספלורציה ברישיונות "שרה" ו"מירה", בהתאם לתכנית העבודה. הקידוח הראשון "מירה-1" מתוכנן להתחיל במהלך הרבעון הראשון של 2012 ולהימשך כ- 70 ימים. תוצאות קידוח האקספלורציה "מירה-1" צפויות כבר במהלך הרבעון השני של שנת 2012. הקידוח השני, "שרה-1" יחל בסמוך לאחר השלמת קידוח "מירה-1", צפוי להימשך כ- 50 ימים.

הקידוחים יתבצעו בעומק מים של כ- 1,500 מ' בקידוח "מירה-1" ו- 1,300 מ' בקידוח "שרה-1", ויגיעו לעומק סופי (כולל עומק המים) של 5,200 מ' ו- 4,300 מ' בהתאמה. השותפים ברישיונות אישרו תקציב בסך של כ- 157 מיליון דולר לשני הקידוחים. עלויות מבחני הפקה, ככל שיהיו, מוערכות בכ- 21 מיליון דולר בקידוח "מירה-1" וכ- 22 מיליון דולר בקידוח "שרה-1".

עפ"י דוח משאבים פרוספקטיביים שהוכן ע"י NSAI (מעריך רזרבות בינ"ל, מומחה ובלתי תלוי), ממוצע פוטנציאל עתודות הגז והנפט ברישיונות מסתכם בכ-6.5 TCF גז טבעי ובלמעלה מ- 150 מ' חביות נפט בהסתברות גיאולוגית משוקללת של 54% ו- 18% בהתאמה.

נזכיר כי עופר נמרודי, השולט בהכשרת אנרגיה, הבטיח בשבוע שעבר את מימון חלקו בקידוחי "מירה" ו"שרה". הכשרת היישוב אנרגיה מכרה 7.6% מזכויות ההשתתפות של חברת עמנואל אנרגיה ברישיונות "מירה" ו"שרה" לשותפות מודיעין שבשליטת צחי סולטן ואי.די.בי של נוחי דנקנר. מודיעין תשלם עבור הזכויות 30.5 מיליון דולר המשקפים לרישיונות שווי של כ-400 מיליון דולר. בנוסף תגדיל מודיעין את השתתפותה בהוצאות הקידוחים הצפויים בכ-12 מיליון דולר.

אוהד מראני, מנכ"ל הכשרה אנרגיה, מסר כי: "ההסתברויות להצלחה ברישיונות מירה ושרה גבוהות מאוד, ובכוונתנו לבחון את פוטנציאל הגז כמו גם את פוטנציאל הנפט שברישיונות. תוכנית הקידוחים נבנתה באופן שיאפשר לממש אותן בצורה המיטבית ואנו מתקדמים בהתאם לתקציב ולתוכנית הקידוחים שתכננו. אנו מקווים להגיע לתגליות מסחריות משמעותיות ברישיונות מבטיחים אלו ולהביא לידיעת המשקיעים את התוצאות בהקדם האפשרי."

רון מאור, סגן יו"ר דירקטוריון פעיל במודיעין אנרגיה ומנכ"ל משותף בשותף הכללי, מסר כי "תכנית העבודה ברישיונות שרה ומירה מתקדמת בהתאם ללוחות הזמנים שהגדרנו בתיאום עם הממונה על הנפט במשרד התשתיות, עם תקציב מאושר לקידוחים. החלטנו על קידוח ראשון ברישיון מירה, בו אנו מזהים פוטנציאל גבוה יותר, ואנו מקווים שבמהלך הרבעון השני נוכל לתת למשקיעים תמונת מצב מבוססת ומהימנה ביחס לפוטנציאל הגז והנפט ברישיון. קידוח "שרה-1" ייקדח מיד לאחר קידוח "מירה-1" וישלים את התמונה הכוללת ברישיונות."

יצויין כי רישיונות שרה ומירה ממוקמים בים התיכון, כ- 80 ק"מ מערבית לחופי חדרה, ודרומית לתגליות תמר ודלית. שטח כל אחד מהרישיונות מסתכם בכ- 400 קמ"ר. עפ"י דוח משאבים פרוספקטיביים שהוכן ע"י NSAI (מעריך רזרבות בינ"ל, מומחה ובלתי תלוי), ממוצע פוטנציאל עתודות הגז והנפט ברישיונות מסתכם בכ-6.5 TCF גז טבעי ובלמעלה מ- 150 מ' חביות נפט בהסתברות גיאולוגית משוקללת של 54% ו- 18% בהתאמה.