אפקט יוון מגיע לקרנות: 30 מ' ש' פדיונות מתחילת החודש

הופנו כספי פידיון מק"מ 1111 בעיקר לקרנות השקליות וקרנות המק"מ היחיד, שנהנו מגיוס של כ-210 מיליון שקל ■ נכון ל-3 בנובמר, תעשיית הקרנות מנהלת כ-148.9 מיליארד שקל

לאחר שבועיים של גיוסים קלים באפיקים המרכזיים של תעשיית הקרנות, הפדיוניות שבים לקרנות המסורתיות - אם כי בקצבים נמוכים. בסיכום 3 ימי המסחר הראשונים של חודש נובמבר (1-3 לחודש), נרשמו פדיונות של כ-30 מיליון שקל - כך על פי נתוני מיטב.

הקרנות המנייתיות שזכו עד כה לשבועיים של עדנה עם גיוסים קלים, לא יכלו לירידות השערים האחרונות בשווקים הגלובליים בצל החשש מהמשבר באירופה - ורשמו פדיונות שהסתכמו בכ-30 מיליון שקל.

גם קרנות אג"ח חברות וכללי, שהצליחו לחזור לטריטוריית הגיוסים סבלו שוב מפדיונות מראשית החודש, שהסתכמו בכ-180 מיליון שקל. זאת, עקב התנודות הגבוהות בשוק המניות, שהחזיקו את חוסר הוודאות לשווקים. בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד נרשמו פדיונות קלים של 40 מיליון שקל.

גם קרנות הנאמנות הכספיות לא מצליחות להתרומם, וספגו פדיונות של 130 מיליון שקל ב-3 ימי המסחר הראשונים של חודש נובמבר. מנגד, הופנו כספי פידיון מק"מ 1111 בעיקר לקרנות השקליות ובכלל זה לקרנות המק"מ היחיד, שנהנו מגיוס גבוה של כ-210 מיליון שקל.

נכון ל-3 בנובמבר 2011, תעשיית הקרנות מנהלת כ-148.9 מיליארד שקל, כאשר הקרנות המסורתיות (בנטרול הכספיות) מנהלות כ-112 מיליארד שקל.