הבורסה ממשיכה להתנקות מכדורגל

יותר מ-20 מועדונים מבריטניה נסחרו בשוק המניות במהלך השנים, אבל כעת, לאחר שמילוול הודיעה על נטישה, נותרו רק ארבעה: סלטיק, ריינג'רס, ארסנל וטוטנהאם

הקבוצה האנגלית מילוול, שהפכה בסוף שנות ה-80' למועדון הכדורגל השני שנסחר בבורסה (אחרי טוטנהאם), הודיעה כי היא תמחוק בחודש הבא את המניות שלה מהבורסה של לונדון, ותעבור לשליטה בלעדית של ג'ון ברילסון, איש העסקים האמריקני שהשקיע במילוול כספים רבים מכיסו מאז שנת 2007.

"המטרה העיקרית היא לחסוך את ההוצאות השנתיות הכרוכות במסחר בבורסה, המוערכות ב-100 אלף ליש"ט בשנה", נמסר מהמועדון, שרשם הפסדים משמעותיים בשנים האחרונות. בשנה שהסתיימה ביוני 2011 רשמה מילוול גירעון של 1.9 מיליון ליש"ט (ו-4.9 מיליון ליש"ט בשנה שלפני כן).

המהלך האחרון של מילוול מותיר רק ארבע קבוצות בבריטניה שמוחזקות על-ידי הציבור (באופן חלקי): ריינג'רס וסלטיק הסקוטיות, וטוטנהאם וארסנל האנגליות. כ-20 מועדונים בריטיים נסחרו בבורסה במהלך השנים, אך רובם בחר לצאת ממנה בשלב כזה או אחר, לאחר שהתברר כי המסחר לא מצדיק את עצמו כלכלית. במילוול, למשל, צנחו המניות במהלך העשור האחרון בשיעור של קרוב ל-100%.

יחד עם זאת, מנצ'סטר יונייטד צפויה לשפר מעט את המאזן הזה בקרוב, כשהמניות שלה יתחילו להיסחר בבורסה של סינגפור. אלופת אנגליה היתה אמורה להיכנס אל שוק המניות כבר בחודש שעבר, אך הבעלים שלה, משפחת גלייזר האמריקנית, החליטו לדחות את המהלך. לפי הערכות, תנפיק יונייטד כ-30% מהאחזקות שלה לציבור, לפי שווי חברה של 3 מיליארד ליש"ט.