הכנסת תדון באפליה נגד נשים ברדיו החרדי "קול ברמה"

זאת לבקשת ח"כ אורי אורבך ■ תחנת הרדיו החרדית אינה מאפשרת לנשים לדבר בשידור, אך השיקה בשבוע שעבר תוכנית בוקר שבה מותר לנשים לעלות לשידור בין 7:00 ל-8:00 בלבד

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת תקיים מחר (ב') דיון בנושא האפליה נגד נשים בתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה". זאת, לבקשתו של ח"כ אורי אורבך ("הבית היהודי") ליזום דיון דחוף בוועדה.

כפי שפורסם ב"גלובס", תחנת הרדיו האזורית "קול ברמה" אינה מאפשרת לנשים לדבר בשידור. ההחלטה גורפת ומכוונת לכל הנשים.

בחודש מאי השנה דנה ועדת הרדיו של הרשות השנייה בסוגייה, לאחר שהאגודה לזכות הציבור לדעת העבידה תלונה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, על כך שהתחנה אינה מעלה נשים לשידור כמדיניות מוצהרת, וזאת בניגוד גמור לחוק, שכן מדובר באפליה מגדרית המהווה פגיעה אתית, תעסוקתית וחברתית בציבור רחב.

יצוין כי בשבוע שעבר הודיעה התחנה כי תאפשר לנשים לעלות לשידור. ואולם, בשלב זה הכוונה היא שהנשים יעלו לשידור רק בתוכנית מסוימת בימי ראשון ובין השעות 7:00 ל-8:00 בבוקר.

"אנו שמחים שהנהלת התחנה הבינה כי המצב הנוכחי אינו יכול להימשך, אולם ההצעה הינה בדיחה עלובה וניסיון מביך של התחנה לחמוק מדיון נוקב", אומר יו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת, פרופ' אלי פולק.

מרדיו ב"קול ברמה" נמסר בתגובה: "תחנת 'קול ברמה' הגיעה להבנות עם הרשות השנייה, במסגרתן השיקה הבוקר תוכנית אקטואליה חדשה בשם 'כותרת ראשית', במהלכה ישולבו לראשונה נשים שירצו לעלות לשידור. בכך נפתרה סוגיית 'קול אישה' בהסכמתה ובאישורה של הרשות".

מהרשות השנייה נמסר: "ניתנו לתחנה הנחיות בעניין השמעת נשים בשידורי התחנה. על-פי בדיקתנו, תוכנית כאמור כבר שובצה בלוח השידורים של התחנה. הנהלת הרשות תמשיך לעקוב על אופן עמידתה של התחנה בהנחיות שניתנו בעניין זה".

מרדיו "קול ברמה" נמסר בתגובה: "תחנת 'קול ברמה' משרתת ציבור מאזינים חרדי רחב מכל חלקי הארץ, ומתוקף כך עליה לפעול בהתאם לרגישויות הנדרשות מחד, ולעמוד בכלליה של הרגולציה במדינת ישראל מאידך. נציגי התחנה ייקחו חלק בדיון שיתקיים מחר בכנסת ויציגו בפני המשתתפים את עמדתם".