שלומי פריזט פורש מרשות ההגבלים העסקיים

שלומי פריזט, הכלכלן הראשי של רשות ההגבלים העסקיים, הודיע היום על פרישתו לאחר מספר שנים בתפקיד

ד"ר שלומי פריזט, המשמש כמנהל המחלקה הכלכלית, וממלא מקום הממונה הודיע לפרופסור דיויד גילה, הממונה על הגבלים עסקיים, על כוונתו לסיים את תפקידו בזמן הקרוב. ד"ר פריזט ימשיך בתפקידו מספר חודשים נוספים על מנת לאפשר לרשות לאייש את משרתו. ד"ר פריזט שימש כממונה בפועל על הגבלים עסקיים טרם כניסתו של פרופסור גילה לתפקיד הממונה.

הוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר ראשון, שני ושלישי בכלכלה מאוניברסיטת ת"א, ובשנה האחרונה עמד בראש צוות המומחים לבחינת יוקר המחייה במסגרת ועדת טרכטנברג. במסגרת למעלה משלוש שנות פעילותו ברשות, טיפל ד"ר פריזט במאות תיקים ומיזוגים ובין השאר מונה כמומחה מטעם ביה"ד להגבלים עסקיים בתיק העמלה הצולבת של כרטיסי האשראי, שימש כמומחה מטעם הממונה בתיק עמלות הבנקים, הניח את היסודות מקצועיים לניתוח הסכמי קוד שייר בקווי תעופה לאחר שינויי החקיקה בעניין זה ופעל לניסוח וכתיבת ההנחיות לניתוח מיזוגים אופקיים - שהוא מסמך יסוד מקצועי שמציג לראשונה את המסגרת המתודולוגית לניתוח מיזוגים בישראל.

ד"ר פריזט נטל חלק פעיל בייצוג רשות ההגבלים העסקיים בתהליך קבלתה לארגון ה-OECD ובפורומים מקצועיים בינלאומיים אחרים כגון ה-ICN. ד"ר פריזט מסר כי "העבודה ברשות ההגבלים העסקיים היא הזדמנות חד פעמית לתרומה ועשייה ציבורית. השנים בהן מילאתי את תפקיד הכלכלן הראשי היו מרתקות ומלאות עניין. אני מודה לממונה על ההזדמנות שנפלה בחלקי לפעול למען התחרות והציבור".

הממונה על הגבלים עסקיים, פרופסור דיויד גילה, מסר כי "במסגרת תפקידו ככלכלן ראשי תרם שלומי תרומה משמעותית ביותר ליכולותיה של המחלקה הכלכלית בפרט ושל רשות ההגבלים העסקיים בכלל להגן על התחרות למען ציבור הצרכנים בישראל. אני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".