ועדת השרים לחקיקה אישרה שינוי במבנה הוועדה לבחירת שופטים

נקבע כי יו"ר לשכת עורכי הדין יהיה חבר קבוע בוועדה לבחירת שופטים ■ ככל הנראה מטרת המהלך היא להבטיח שלפחות אחד מנציגי הלשכה יתמוך בעמדותיו של שר המשפטים יעקב נאמן

ועדת השרים לענייני חקיקה תומכת בשינוי את מבנה הוועדה לבחירת שופטים: השרים קבעו היום (א') כי יו"ר לשכת עורכי הדין יהיה חבר קבוע בוועדה - כך דווח בגלי צה"ל.

ההערכה היא כי מטרת המהלך, שזקוק עדיין לאישור הכנסת, היא להבטיח כי לפחות אחד מנציגי הלשכה יתמוך בעמדותיו של שר המשפטים יעקב נאמן.

נציגי לשכת עורכי הדין מתחלפים, ומי שבוחר אותם היא מועצת לשכת עורכי הדין. במקרה שהחוק לא יעבור, ייבחרו ככל הנראה שני נציגי אופוזיציה בלשכה, שצפויים לא לתמוך בעמדות נאמן בבחירת שופטים לבית המשפט העליון.

בהצעה תמכו יעקב נאמן, גלעד ארדן, סטס מיסז'ניקוב, יולי אדלשטיין, יצחק אהרונוביץ', סופה לנדבר ויובל שטייניץ. מנגד, השרים דן מרידון, שלום שמחון, גדעון סער, לימור לבנת, אורית נוקד, בני בגין ויעקב מרגי הצביעו נגד ההצעה.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', מתחה ביקורת על ההחלטה וכינתה אותה התערבות גסה בהליכים הפנימיים של לשכת עורכי הדין. "מטרת ההצעה היא שבוועדה יהיו נציגים מטעם פוליטיקאים ולא נציגים שנבחרים באופן דמוקרטי", הסבירה יחימוביץ', "שינוי השיטה יערער את ישראל כמדינה דמוקרטית שוחרת שלטון חוק".