Upcload: הסוף להחזרת בגדים שנרכשו באינטרנט?

לקבל פרופורציות במחשב הביתי: Upcload מודד את גוף המשתמש מביתו ומקטין את חוויית התסכול מהחזרת בגדים שנרכשו אונליין

אחת הבעיות הגדולות שבהן נתקלים צרכנים וחנויות אופנה באינטרנט היא מידות לא מתאימות. מדובר בחסם משמעותי בשוק ובהוצאות לוגיסטיות לא קטנות. כשגולש רוכש חולצה דרך האינטרנט, אך מגלה בסוף שהיא לא במידה המתאימה - הוא מרגיש מתוסכל, לא רק בגלל שהמוצר לא מתאים אלא גם בשל הצורך לשלוח את החולצה חזרה בתמורה להחזר כספי או לחולצה במידה המתאימה. גם הצד של החנות מתסכל, שכן כל תפעול הליך ההחלפה או ההחזר הכספי מבזבזים לא מעט זמן ומשאבים.

חברת Upcload הישראלית-גרמנית של אסף מוזס וסבסטיאן שולצה מבקשת לפתור את הבעיה באמצעות שימוש בטכנולוגיה מיוחדת אך באמצעים פשוטים למדי, שלרוב נמצאים בכל בית.

מוזס, 29, שעבד בשגרירות ישראל בגרמניה, היה רגיל לקנות בגדי יד שנייה באמצעות eBay, אך התאכזב כל פעם מחדש מהמידות הלא מתאימות, כששיעור התאמת הבגדים עמד על כ-20%. מוזס ניסה לפתח את הטכנולוגיה לבד, אך אחרי כמה חודשים הוא עבר הלאה ופנה לד"ר מור אמיתי ולד"ר נעמי קרן, מומחים לתחום עיבוד התמונה, שעוסקים כיום בעיקר בעבודה מישראל מול Upcload, לאחר שפיתחו את הטכנולוגיה שבליבת המוצר.

המוצר של Upcload מאפשר, באמצעות מצלמת אינטרנט פשוטה, להצטלם דרך התוכנה של החברה, שמנתחת את מידות הגוף של הלקוח: מהיקף צוואר, דרך אורך ידיים ועד להיקף המותניים. בהליך חד-פעמי שאורך כשתי דקות, התוכנה של Upcload מצלמת את המשתמש במספר פוזיציות. במהלך הצילום, המשתמש צריך להחזיק דיסק CD ביד כדי לבצע התאמה ולגזור את הפרופורציות הנכונות. "כיוון שהמידות של CD הן קבועות וידועות, אנחנו יכולים לתרגם כל פיקסל לסנטימטרים ולקבל אינדיקציה לגודל בתמונה", מבהיר מוזס.

במקביל לצילום הגולש, Upcload משתמשת במידע שמספקות לה רשתות האופנה על הבגדים שאותם הן מייצרות ומוכרות. מידע זה כולל מידות מדויקות, להבדיל מהמידות שהלקוחות פוגשים בחנויות, כשמידה L על בגד אחד היא לא אותה מידה L על בגד אחר. את המידע מצליבה המערכת של Upcload מול המידות המדויקות של הגולש ויודעת להציע בגדים שבאמת יתאימו למשתמשים ושלא יהיה צורך בהחזרתם.

יתרה מזאת, המערכת גם יודעת להגיד אם בגד מסוים הוא יהיה צמוד יותר באזור החזה ומשוחרר יותר באזור הבטן. "Upcload דואגת שאתה לא תחזיר את הבגד, היא גם נותנת לך את הביטחון להזמין את הבגד דרך האינטרנט. זה מאפשר לתעשייה שלמה לממש את הפוטנציאל שלה, שעד היום לא מומש דיו", אומר מוזס.

חברת Upcload גייסה חצי מיליון דולר ממשקיעים פרטיים וקיבלה 400 אלף דולר נוספים כמענק מקרן עידוד יזמות של ממשלת גרמניה. בקרוב מתוכנן סבב גיוס לצד פתיחת משרדי מכירות בארה"ב. בין לקוחות החברה כבר נמנים חברות אופנה גרמניה לצד רשתות בינלאומיות כמו כמו Youtailor ו-The North Face, שגם לוקחת חלק בשלב הבטא שיצא בשבוע שעבר לדרך.

* מה המודל הכלכלי?

"אנחנו מקבלים תשלום בכל פעם שגולש נכנס לחנות מקוונת עם הפרופיל והמידות שיצר ב-Upcload - אפילו אם אין רכישה בסוף התהליך. אמנם מדובר בסנטים בודדים, אך האינטרס הוא לעודד את השימוש בקרב החנויות. אנחנו רוצים ליצור סטנדרט של מידות באינטרנט ולהיות Paypal של תעשיית האופנה".

* מה משמעות שם החברה?

"שילוב של המילה Upload (העלאה) והמילה Cloth (בגד, בשגיאת כתיב באנגלית)".