בית משפט בלוס אנג'לס: ד"ר קונראד מוריי אשם במותו של מייקל ג'קסון

חבר המושבעים הכריע את דינו של ד"ר קונראד מוריי, הרופא שטיפל במייקל ג'קסון גם ביומו האחרון ■ ד"ר מוריי הורשע כי סיפק לזמר סם הרדמה שגרם למותו, וכעת הוא צפוי לעונש מאסר

המושבעים קבעו את גורלו של הרופא האישי של מייקל ג'קסון שטיפל בו גם ביומו האחרון, והכריעו: ד"ר מוריי אשם בגרימת מותו של "מלך הפופ". בתום שבועות שבהם שמעו את העדויות בבית המשפט, הם הגישו את החלטתם לשופט בית המשפט בלוס אנג'לס. גזר הדין של רופאו האישי של ג'קסון ייתנן ב-29 בנובמבר.

היום השני לדיוני המושבעים הסתיים אמש (ב') אחרי 3 שעות. ביום שישי האחרון נסגרו 12 המושבעים בחדר הישיבות במשך 6 שעות לקראת ההחלטה, שהתקבלה פה-אחד.

מוריי בן ה-58 שמע את ההחלטה דרוך ומתוח, וקיבל את ההכרעה באיפוק, כשאכזבה רבה ניכרת על פניו. מחוץ לבית המשפט המתינו מאות ממעריציו של ג'קסון, שקיבלו בשמחה את ההחלטה. מוריי נאזק והובל למעצר, ונקבע כי לא יוכל להשתחרר בערבות.

האם ד"ר מוריי יישלח לכלא?

בעקבות הקביעה לפיה ד"ר מוריי אשם, הוא עשוי לקבל גזר דין של 4 שנים בבית הכלא ולאבד את רישיון הרופא שלו. מוריי הורשע בגרימת מותו של מי שכונה "מלך הפופ", בכך שסיפק לו משכך כאבים חזק במיוחד בשם פרופופול, שניתן בדרך-כלל רק בחדרי ניתוח. אך הטענות העיקריות שבגינן ישב על ספסל הנאשמים היו שלא השגיח על ג'קסון בזמן שהיה תחת השפעת הסם, בדקות הקריטיות בהן מייקל הפסיק לנשום. ד"ר מורי טוען להגנתו כי ג'קסון לקח בעצמו כמות מוגזמת של הסם, בזמן שבו כבר הרופא לא נכח בחדר.

המשפט, שנמשך 6 שבועות, סיפק למעריציו של ג'קסון, לסקרנים ולכותבי העיתונים הצצה נדירה לחייו המוזרים והאפלים של ג'קסון, חיים פרטיים שהוסתרו היטב מעין הציבור. המשפט החל בפרסום תמונת גוויתו של ג'קסון על אלונקה בבית-החולים. אחר-כך הציגה התביעה את שיחת טלפון שג'קסון ניהל, בה קשה מאוד להבין את דבריו תחת השפעת סם ההרדמה.

על-פי העדויות שנחשפו במהלך המשפט, התברר כי ג'קסון לא הצליח להירדם בלי מנת פרופופול, גם בימים בהם הוא התכונן לשוב לבמה העולמית. הכוכב המצליח נזקק לסם וכינה אותו "חלב".

המושבעים שמעו 49 עדויות במהלך המשפט. ד"ר מוריי עצמו בחר שלא להעיד. מאות מוצגים נבחנו, רבים מהם הגיעו לבדיקה חוזרת גם בחדר המושבעים.

מלבד מעריצים וסקרנים, גם בני משפחתו של מייקל ג'קסון הגיעו לדיונים. אותה משפחה שהתפרסמה כל-כך בשנות ה-80 וה-70 בזכות הקולות והמוזיקה, ישבה שקטה ומכונסת בעצמה בזמן הדיונים.