פאינרו ושלום רכשו מאלרואי את קמן ב-73 מ' ש'

קמן מכרה 53% ממנדלסון תמורת כ-73 מיליון שקל, מחיר המשקף למנדלסון שווי חברה של כ-138 מיליון שקל

רון פאינרו, לשעבר סמנכ"ל הכספים של אפריקה ישראל, רוכש את השליטה בחברת מנדלסון מקבוצת קמן, כך נודע ל"גלובס". את הרכישה מבצע פאינרו באמצעות קרן ההשקעות רונקו, שהקים באחרונה יחד עם קובי שלום, לשעבר מנהל חטיבת הנכסים המניבים של אפריקה.

קמן, בשליטת רוני אלרואי, דיווחה בשבוע שעבר על חידוש המגעים להכנסת משקיע לחברה-הבת מנדלסון. על פי המתווה שפרסמה החברה, נוהלו מגעים מתקדמים למכירת 53% מהחברה הבת, המרכזת את פעילות המים של הקבוצה, תמורת כ-73 מיליון שקל, מחיר המשקף למנדלסון שווי חברה של כ-138 מיליון שקל.

בשבוע שעבר נחשפה ב"גלובס" העיסקה המתגבשת וכעת, כאמור, העיסקה נחתמה.

מנדלסון עוסקת בתחום מוצרי התשתיות להולכת מים. נוסף לכך מחזיקה החברה אשכול חברות הפועלות בתחומים משיקים: חברת אלכסנדרוביץ', המייצאת מוצרי צנרת מחומרים פלסטיים; חברת המחדש, הפועלת בתחום ייצור ושיפוץ משאבות מים; וחברת פלעד, העוסקת בייצור צנרת פוליאתילן ו-PVC. למנלדסון יש גם פעילות בתחום צנרת הפלדה בארה"ב, דרך חברת Dodson Global (מוחזקת בשיעור של 80%).

עם השלמת העסקה צפויה קמן לרשום רווח הון בסך של כ-23 מיליון שקל.

רגינה אונגר, מנכ"לית קמן ויו"ר מנדלסון, מסרה היום: "העיסקה הנוכחית היא במסגרת יישום התכנית האסטרטגית לשיפור איתנותה הפיננסית והגדלת נזילותה של קבוצת קמן ובעקבותיה גם תרשום החברה רווח הון משמעותי שיגדיל את הונה של החברה. שיתוף הפעולה עם רונקו יאפשר המשך השבחת החברה והכנתה לקראת הנפקה בבורסה, אם וכאשר יאפשרו זאת תנאי השוק. קמן ממשיכה לפעול להכנסת שותפים אסטרטגיים אל החברות הבנות שלה ולמימוש אחזקות שאינן תואמות את ליבת העסקים של הקבוצה".