3 חודשים אחרי ההשקה: גוגל פלוס פותחת עמודי מותגים

‎העמודים יאפשרו למותגים מסחריים לתקשר ישירות עם 40 מיליון המשתמשים ברשת החברתית

כ-3 חודשים לאחר שהוציאה לאור את הרשת החברתית שלה, גוגל השיקה אתמול (ב') עמודי מותגים לגוגל פלוס. העמודים החדשים יאפשרו למותגים גדולים וקטנים ליצור קשר ישיר עם 40 מיליון הגולשים שנמצאים בגוגל פלוס.

מהיום הראשון להשקת גוגל פלוס תכננה החברה להשיק עמודי מותגים, אך בשל בעיות שונות המהלך התעכב. גוגל משיקה את עמודי המותגים בדיוק 4 שנים אחרי שפייסבוק עשתה זאת עם הרשת החברתית שלה. גוגל השיקה את עמודי המותגים ביחד עם מספר חברות, שזכו להיות הראשונות לקחת חלק בתהליך החדש.

בין החברות שעמודיהן כבר זמינים בגוגל פלוס נמצאות טויוטה, פפסי, אנגרי בירדס, "החבובות", Burberry, H&M, קבוצת הכדורגל של ברצלונה, קבוצת ה-NBA של פיניקס, תוכנית הטלוויזיה "Good Morning America" ועוד.

סגן נשיא למוצרי גוגל פלוס, ברדלי הורוביץ', אמר לאתר AdAge כי מותג לא יוכל לצרף משתמשים לעמוד שלו עד שהם בעצמם לא מצרפים את העמוד למעגלים שלהם. "אף אחד מהמותגים לא יתקשר איתך כל עוד לא הזמנת אותו להיכנס לתוך החיים שלך", אמר הורוביץ'.

באמצעות המעגלים של גוגל פלוס, מותגים יוכלו לסווג גולשים שעוקבים אחריהם וכך לנהל קבוצות של לקוחות VIP או לקוחות חוזרים ולהעביר להם הודעות ומסרים ייחודיים.

אפשרות מעניינת נוספת עבור מותגים היא Hangouts, שבאמצעותה יכולים מותגים לנהל שיחות וידיאו עם העוקבים שלהם, וכך להציג אירועים מיוחדים או פשוט לאפשר שירות לקוחות ויזואלי ללקוחות שנתקלים בבעיות עם המותגים.

אישור רשמי לאותנטיות העמוד

בכל עמוד מותג אמורים להופיע שני לוגואים מיוחדים בראש העמוד: אחד בצורת V שיאשר כי מדובר בעמוד רשמי של המותג ולא בחיקוי, והשני הוא איור של ריבוע צבעוני שמאשר כי מדובר בעמוד מותג ולא בעמוד משתמש רגיל.

בנוסף, גוגל תאפשר לעמודי המותגים נראות גבוהה יותר בתוצאות שעולות במנוע החיפוש שלה, באמצעות פיצ'ר שנקרא Direct Connect. כך, מי שיכתוב את הסימן פלוס ובצמוד אליו שם של מותג כמו פפסי - יופנה ישירות לעמוד המותג של החברה בגוגל פלוס. יש לציין כי לעת עתה הדבר אינו מתאפשר דרך מנוע החיפוש של גוגל.

קווין ברנבלט, מנכ"ל חברת השיווק החברתי ContextOptional, אמר ל-AdAge כי עמודי המותגים בגוגל פלוס לא צפויים לצמצם פעילות בפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק, טוויטר או לינקדאין. "זה בית נוסף עבור מותגים שרוצים לפעול על גבי המדיה החברתית", ציין ברנבלט.

כעת יהיה מעניין לעקוב כמה מותגים יפעילו באופן אינטנסיבי עמודים בגוגל פלוס - הן לאור העובדה שהרשת החברתית זוכה באחרונה ליחסי ציבור שליליים לאור ירידה בפעילות הגולשים, והן לאור העובדה שרבים מהמותגים עדיין מנסים להבין את הפוטנציאל מאחורי פייסבוק, וקשה לראותם קופצים להרפתקה נוספת במקביל.

המודל של עמודי המותגים בגוגל פלוס

- מותגים יוכלו לנהל מועדוני לקוחות אונליין.

- סימון מיוחד מחווה לגולש כי הוא נמצא בעמוד מותג.

- רק גולשים שיבקשו הזמנה יצורפו לעמוד המותג.

- מותגים יוכלו לנהל שיחות וידיאו עם הגולשים.