יועמ"ש רשות השידור: יעקב בורובסקי פעל בניגוד לחוק

חנה מצקביץ': "הופעותיו בתוכניות רשות השידור של חבר הוועד המנהל של הרשות, יעקב בורובסקי, היו בניגוד לחוק ובניגוד לכתב ההתחייבות עליו הוא חתום, תוך חשש לניגוד עניינים"

"הופעותיו בתוכניות רשות השידור של חבר הוועד המנהל של הרשות, יעקב בורובסקי, היו בניגוד לחוק ובניגוד לכתב ההתחייבות עליו הוא חתום, תוך חשש לניגוד עניינים" - כך כותבת היועצת המשפטית של רשות השידור, חנה מצקביץ', ליו"ר הרשות אמיר גילת, במכתב פנימי שהגיע לידי "גלובס".

בתחילת אוקטובר הורה עו"ד אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, למצקביץ' לבדוק טענות שעלו מטעם אגודת העיתונאים בדבר ניגוד עניינים לכאורה בהשתתפויותיו הרבות של חבר הוועד המנהל ויו"ר ועדת הביקורת ברשות, יעקב בורובסקי, בתוכניות בערוץ 1 ובקול ישראל.

ליכט ביקש ממצקביץ' לבדוק עוד האם השתתפויותיו של בורובסקי בתוכניות ברשות השידור הן בהתאם להסדר למניעת ניגודי עניינים שעליו חתם בורובסקי בפני ועדת שפניץ, וכן בהתאם לחוק רשות השידור.

במכתב שנשלח ב-3 בנובמבר לגילת כותבת עו"ד מצקביץ' כי "בכתב ההתחייבות שעליו חתם, התחייב בורובסקי לא להשתתף באופן קבוע בתוכניות של רשות השידור; לא להופיע ולא להתראיין בתוכניות של רשות השידור, אלא באופן אקראי ולאחר קבלת חוות-דעת מהיועצת המשפטית לרשות".

מיצקביץ' הוסיפה למכתב את תגובתו של בורובסקי: "לא נפל פגם בהופעותיי האקראיות החד-פעמיות, כמובחן מפרשן דרך קבע שמנצל את חברותו בוועד המנהל לקידום זמן מסך או אויר בערוצי התקשורת... בכל הופעה יידעתי מראש את יו"ר הוועד המנהל ובהסכמתו וברכתו", הגיב בורובסקי, שהוסיף גם כי "לא עסקתי בנושאים הקשורים בתחומי העיסוק הפרטיים שלי או בקידום קרובים או עניינים הקשורים עם פעילותי המוניציפלית או כל עניין אחר".

בורובסקי סירב להגיב לידיעה וביקש כי רשות השידור תגיב על הנושא.

מרשות השידור נמסר: "איננו מגיבים על מסמכים ודוחות פנימיים".