"מוזר שגל"צ מוכנים לשדר את מכבי ת"א ביורוליג - אבל לא את הליגה"

כך אומר יו"ר מינהלת הליגה בכדורסל, אבנר קופל, על החלטת גל"צ לסכם עם הצהובים ■ מפקד גל"צ: "קופל לא ספר אותנו, המינהלת לא עמדה בהסכמים בשנה שעברה - אז סיכמנו עם מכבי"

ראשי מינהלת הליגה בכדורסל הופתעו לגלות בסוף השבוע כי מפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק, סיכם עם קבוצת הכדורסל של מכבי תל-אביב כי התחנה תשדר העונה את כל משחקיה של הקבוצה במסגרת היורוליג, כולל משחקי החוץ - זאת בשעה שגלי צה"ל החליטה בינתיים שלא לשדר את התוכנית "צעד וחצי" לסיקור ליגת לוטו בכדורסל, למרות שהליגה החלה כבר לפני כחודש, ולמרות שהמינהלת לא דרשה כסף עבור הזיכיון.

יו"ר המינהלת, אבנר קופל, אמר ל"גלובס" כי "לא ייתכן שתחנה צבאית שאמורה להיות מונעת מאינטרסים של כלל הציבור - ושידור ליגת לוטו הוא אינטרס של כלל הציבור - מעדיפה במקום זה לשדר קבוצה פרטית".

במינהלת אף ניסו לרתום למהלכי השכנוע את האלוף במיל' עוזי דיין, יו"ר הפיס, מתוקף העובדה שהפיס משמש כנותן החסות הרשמי של הליגה, אולם בינתיים ללא הצלחה.

"הטענה הבסיסית של טוניק היא שאין לו עניין לשדר את הליגה בימי ראשון, בגלל שהמשחקים מפוצלים על פני כמה ימים, וגם ככה קשה להם להחזיק שידור על-פני 3 שעות ביום ראשון", אומר קופל, "אבל דווקא השנה הבטחנו לו שברוב המחזורים בליגה יהיו לפחות 4 משחקים בימי ראשון. מעבר לזה, הוא מדבר על בעיה בפיצול השידורים ועל כך ש-3 משחקים זה לא מספיק, אבל לנסוע עם מכבי תל-אביב לחו"ל בשביל משחק אחד בלבד ושידור שמתפרס על פני שעתיים - לזה יש להם כסף ואין בעיה?"

ואז הגיע שמעון מזרחי אל מפקד גלי צה"ל

במינהלת טוענים כי השימוש שעושים בגלי צה"ל בנימוקים כלכליים אינו ראוי, "מאחר שהצענו להם את זיכיון השידורים ללא תשלום, ובנוסף עוד הצענו לעזור להם בהסעות של השדרים למשחקים ובכל עזרה נוספת שנוכל לתת להם, העיקר שהליגה תשודר", אומר קופל. "עיני לא צרה באף אחד - אבל מוזר מאוד שגלי צה"ל מוכנים לשדר קבוצה פרטית, ולא את הליגה בכדורסל. תחנה צבאית שניזונה מכספי ציבור צריכה לעשות שיקולים ציבוריים".

מפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק, אמר ל"גלובס" בתגובה: "כבר בשנה שעברה אבנר קופל ומינהלת הליגה לא עמדו בהסכמים לגבי המשחקים. לפני שנה לא שידרנו את הליגה כי אבנר קופל החליט שהרדיו לא חשוב לו, והחליט לפצל את המשחקים כשהוא מסביר לנו שטלוויזיה יותר חשובה מהרדיו ואין מה לעשות".

טוניק מוסיף כי "כשעונת המשחקים הנוכחית החלה לפני חודש, קופל לא ספר אותנו והעביר מסרים שהוא לא צריך אותנו. לפני 10 ימים הלכתי לפגישה עם עוזי דיין, יו"ר הפיס, ואמרתי לו 'אתה הספונסר של הליגה, נסה לשכנע את קופל לרכז את המשחקים ליום אחד, כי אם יהיו 4 משחקים באותו יום ובאותה שעה אנחנו נשמח לשדר. גם זה לא גרם לקופל להתרגש. אחרי כל זה נוצרה הזדמנות עם מכבי תל-אביב והיורוליג - ולעצם העניין מכבי תל-אביב היא אולי קבוצה פרטית, אבל היא בהחלט הקבוצה של המדינה. וברגע שהסתבר לי בפגישה עם שמעון מזרחי שמכבי לא מבקשים כסף, אז מיד נכנסנו לעניין שהוא טובת החיילים והמאזינים. חוץ מזה, הרגשתי שעם שמעון מזרחי סיכום זה סיכום, לא כמו עם המינהלת - שאיתם אתה מסכם, וזה אפילו לא מחזיק את הנייר שעליו נכתב ההסכם".

טוניק מסכם כי "לאור ההתנהלות של קופל, יש לי יסוד להניח או לחשוד שיותר מאשר קופל והמינהלת רוצים את גלי צה"ל, הם לא רוצים את גלי צה"ל במכבי".