עוד הצעת חוק נגד ארגוני שמאל: 45% מס על תרומות זרות

לאחר הצעת ח"כ אקוניס לאסור לגמרי תרומות ממדינות זרות לעמותות שלא נתמכות ע"י ישראל, ח"כ פאינה קירשנבאום מחזירה הצעה שלה למסות ב-45% תרומות שכן מועברות

נמשך המאבק בארגוני השמאל בישראל בטענה למהלכים של דה-לגיטימציה שהם עושים למדינה. לאחר הצעת החוק של ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), שזכתה אתמול (ב') לתמיכתו של ראש הממשלה נתניהו, לאסור על עמותות ישראליות לקבל מימון מממשלות זרות (תופעה שמזוהה בעיקר עם עמותות השמאל) - ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) מחזירה לשולחן הכנסת את הצעת החוק שלה שכבר נדחתה בעבר - להטיל מס על התרומות ממדינות זרות, שכן מועברות לעמותות.

ההצעה של קירשנבאום תעלה להצבעה ביום ראשון הקרוב בוועדת שרים לענייני חקיקה. לפי ההצעה, עמותה שלא נתמכת על-ידי מדינת ישראל ושתקבל תרומה מישות מדינית זרה - יוטל על התרומה 45% מס.

"תופעת דה-לגיטימציה לישראל הינה תופעה חמורה המאיימת על עתידה של מדינת ישראל. כמו כן, התערבות כספית של מדינות זרות בשיח הפוליטי הפנימי במדינת ישראל, תוך פגיעה בריבונותה, הינה תופעה פסולה ואנטי-דמוקרטית", אמרה קירשנבאום. "הצעת החוק מבקשת לשלול מאותם ארגונים קיצוניים את ההטבה במס, וכולי תקווה כי ראש הממשלה נתניהו יתמוך גם בהצעת חוק חשובה זו", לדבריה.

"ניסיון לעצב את המדיניות הישראלית שלא בצינורות המקובלים"

אתמול, נזכיר, פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בהצעת חוק של אופיר אקוניס שתאסור לגמרי על עמותות ישראליות לקבל מימון מממשלות זרות. גם אקוניס טוען כי "מדובר בניסיון בוטה של ממשלות זרות לעצב את המדיניות הישראלית שלא בצינורות הדיפלומטיים המקובלים". גם ההצעה של אקוניס תעלה להצבעה ביום ראשון בוועדת השרים לחקיקה.

עוד אמרה קירשנבאום: "בישראל פועלים ארגונים אשר שמו להם למטרה להוקיע את מדינת ישראל בעיני העולם ולהפוך את חיילי וקציני צה"ל לנרדפים, תוך פגיעה בשמם הטוב. ארגונים אלה, המכנים עצמם לעיתים קרובות 'ארגוני זכויות אדם', מקבלים מימון ממדינות וממקורות עלומים, שכל מטרתם היא לפגוע ולשנות את השיח הפוליטי הציבורי בישראל מבפנים".

קירשנבאום מפרטת את ה"תרומה" של הארגונים האלה לפי ראות עיניה: "הועילו לממצאי דוח גולדסטון, הגישו כתבי אישום נגד קצינים ובכירים ישראליים בכל העולם, ניסו למתג את חיילי צה"ל כפושעי מלחמה, עודדו לסרבנות והשתמטות וקראו לחרם כלכלי ומדיני על מדינת ישראל - כאשר המימון לפעילויות אלה מגיע ממדינות או רשויות ממשלתיות שלהן".