כ-60% מהמשלמים על חניה בסלולר שכחו להודיע על ביטול החניה

השימוש בסלולרי כאמצעי תשלום על חניה הולך ומתרחב בזכות הזמינות והנוחות, אך רבים שוכחים להפסיק את התשלום - כך עולה מסקר שהוזמן ע"י חברת איזיפארק

שיטת התשלום על חניה באמצעות הסלולר אומצה בחום על-ידי רבים מהנהגים, אך מסתבר כי לנוחות יש מחיר: קרוב ל-60% מהנהגים המשלמים על חניה בשיטה הזאת, המסופקת על-ידי חברות כמו פאנגו באמצעות חיוג 4500* וסלופארק באמצעות חיוג 6452*, מדווחים כי נתקלו לפחות פעם אחת במצב בו שכחו להודיע על ביטול חניה.

המשמעות: הם ממשיכים ומשלמים על זמן חניה מיותר - כך עולה מסקר שערך מכון הגל החדש בקרב 500 נשאלים. הסקר, יש לציין, הוזמן על-ידי חברת איזיפארק, שהשיקה לאחרונה מחדש את הכרטיס הנטען שלה מחדש.

בניגוד למתחרות פאנגו וסלופארק, איזיפארק מחייבת לרכוש כרטיס פיזי במחיר של כ-90 שקל (הכולל יתרה טעונה של 5 שקלים).

בחברה מצביעים על מספר יתרונות שעשויים לשכנע את הנהגים לשלם, ביניהם האפשרות לטעון את הכרטיס באמצעות המחשב, דרך כבל USB (במקום לחפש תחנות דלק, סניפי דואר או תחנות שירות של החברה כדי לטעון אותו).

יתרון נוסף הוא חידוש אוטומטי של החניה ללא צורך לגשת לאוטו, להתקשר או לשלוח מסרון. בנוסף, ניתן לקבל באינטרנט פירוט של החניות ולתזמן חניה עתידית.

עם החזרה לרכב מצפצף הכרטיס מדי דקה וכך מתריע מפני תשלום מיותר על חניות, "שמרביתן אורכות כרבע שעה", מסבירים בחברה.

החניה באמצעות הסלולר פופולרית גם בזכות האפשרות לתשלום מדויק - בניגוד לתשלום מראש על-פי הערכה במדחנים, שיכול להתברר כבלתי מספיק או כמיותר, כשהזמן המנוצל מתקצר.

בעת ההשקה אמר עופר ציפרמן, מנכ"ל איזיפארק, כי "מחיר הכרטיס מתגמד בהשוואה ליתרונות. בפתרונות חניה סלולריים מתחבאים כל מיני עלויות נסתרות".

הכוונה היא לדמי המנוי החודשיים שגובה סלופארק (7 שקל לחודש), שכעבור שנה שקולים לעלות כרטיס האיזיפארק; או לעלות המסרונים או השיחות הכרוכים בהפעלה, בהארכה או בסיום של החניה באמצעת סלופארק ופאנגו - המוערכים לדבריו בשקל נוסף לכל חניה (ומכאן ש-84 חניות דרכן שקולות למחיר האיזיפארק). בפאנגו, נזכיר, גם נגבים 4.90 שקל עבור חבילה של 10 תזכורות במסרונים על סיום החניה.

על-פי ממצאי הסקר, שליש מהנהגים לא שילמו על חניה בחודש האחרון. 67% מאלה ששילמו (46% מכלל הנהגים) יודעים להעריך כמה שילמו על חניה, ול-23% כלל אין מושג מה היקף הוצאותיהם בתחום.

גם הרגלי החניה משתנים: 77% מהנהגים חונים בכחול-לבן בתשלום, כשמתוכם משלמים 20% באמצעות טלפון סלולרי (המהווים 15% מהנהגים ו-10% מכלל הציבור). שיעור המשלמים באמצעות הטלפון הסלולרי גבוה יותר בקרב: בני 35-44, חילונים, אקדמאים - וכאלה המתגוררים באזור תל-אביב וגוש דן.

האם שכחתם להפסיק את החניה הסלולרית
 האם שכחתם להפסיק את החניה הסלולרית