קרן נויבך לא תמשיך להגיש את "מבט שני" - "לא עוברת מסך"

בכיר ברשות השידור: "לא מדובר בפיטורים או בהדחה, זו החלטה מקצועית; נויבך לא עברה מסך, והיא גם לא גילתה מעורבות יתרה בתוכנית" ■ האם דעותיה הפוליטיות שיחקו תפקיד?

רשות השידור החליטה להחליף את מגישת "מבט שני", קרן נויבך, בעיתונאית נועה ברק שהגישה בעבר את התוכנית.

גורמים ברשות השידור אמרו היום (ג') ל"גלובס" כי מדובר בהחלטה מקצועית שהתקבלה בשבועות האחרונים במסגרת דיונים בערוץ 1 על לוח שידורי החורף.

"לא מדובר בפיטורים או בהדחה", אמר ל"גלובס" גורם בכיר ברשות השידור, "זאת החלטה מקצועית לגמרי. נויבך לא עברה מסך והונחתה על התוכנית על-ידי המנכ"ל הקודם. היא גם לא גילתה מעורבות יתרה בתוכנית והייתה מגיעה כמה דקות לפני השידור. זה מקביל לזה שאילנה דיין תגיע זמן קצר לפני שידור 'עובדה' ורק תקריא את מה שכתבו לה לומר".

ואולם, גורמים אחרים ברשות השידור אמרו ל"גלובס" כי מדובר בניסיון הדחה על רקע עמדותיה הפוליטיות-חברתיות של נויבך, ש"מציקה לשלטונות בתוכנית הבוקר 'סדר יום' ברשת ב'. בשבוע שעבר העורכת של התוכנית קיבלה זימון לשימוע לפני פיטורים, ועכשיו מצרים את צעדיה של נויבך עצמה. אלה הם חיינו בזמן האחרון ברשות השידור".

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "מנהליה של קרן נויבך בטלוויזיה התנגדו לכך שהיא תגיש את התוכנית 'מבט שני' במסגרת העונה החדשה, בטענה כי היא אינה 'עוברת מסך', וכי הצבתה בזמנו בשידור נכפתה עליהם על-ידי המנכ"ל הקודם ולא הייתה החלטה מקצועית".

עוד הוסיפו המנהלים כי נויבך התייצבה לשידור סמוך לשעת השידור ולא גילתה מעורבות והתעניינות בתכנים המשודרים בתוכנית.

ח"כ ד"ר נחמן שי מסר בתגובה: "טרם יבשה הדיו מההחלטה לפטר את עורכת התוכנית 'סדר יום', ועתה גם מגישת התוכנית נענשה. נכון שהפיטורים הם מתוכנית הטלוויזיה, אבל כל מי שעיניים לראשו מבין את הרמז. התוכנית 'סדר יום' נקראה לסדר. נסתיימה הנשכנות, החדות והערנות של תוכנית הדגל של קול ישראל".