תחקיר הממשלה: "האתרים נפלו בשל תקלה, לא פריצה"

משרד האוצר פרסם הערב את תוצאותיו של תחקיר שנעשה עקב נפילתם של אתרי ממשלה וגופי ביטחון ■ למרות הטענות לפיהן מדובר במתקפה של האקרים, מדובר בתקלה בחוות השרתים

אתרי האינטרנט של צה"ל, השב"כ, המוסד וכן מספר משרדי ממשלה הושבתו למשך כיממה שלשום (א'). לפני כשבוע שיגרה קבוצת פעילי ה"סייבר-טרור" "אנונימוס" איום מפורש כלפי ישראל, והיה נראה כי השניים קשורים. אך הערב הודיעו במשרד האוצר, שם חקרו את נפילת האתרים: אין כל קשר.

"על-פי התחקיר ומבדיקות נוספות שבוצעו והוצגו לשר שטייניץ, נשללה האפשרות כי מדובר בהתקפת טרור אינטרנטית מכוונת", נמסר ממשרד האוצר. "מקור התקלה הוא ברכיב אחסון בחוות השרתים, ואנשי ממשל זמין בשיתוף עם אנשי ספק הרכיב הצליחו להשיב את המערכת לפעולה תקינה אתמול בשעות הבוקר ובכך חזרו אתרי הממשלה לזמינות מלאה".

המשותף לכל האתרים שהושבתו הוא הסיומת .gov בכתובת האינטרנט שלהם, סיומת המשויכת לאתרים ממשלתיים. האתרים הללו מאוחסנים בשרתים של פרויקט "ממשל זמין", המנוהל על ידי חברת "תהילה".

עוד לפי ההודעה, הנחה שר האוצר את אנשי אתרי "ממשל זמין" להמשיך ולחקור "את כל הקשור לתקלה, לתפעולה ולסוגיות שונות של חוסר זמינות בשרתים, על מנת למנוע ככל הניתן הישנות מקרים דומים בעתיד ולהציג בפניו את המסקנות".

בסרטון שהפיצו ההאקרים, המוקלט בקול ממוחשב, נאמר כי ישראל הפרה את החוק הבינלאומי עם השתלטותה על ספינות המשט לעזה בסוף השבוע. על פי הנאמר בהקלטה, הספינות נעצרו במים הבינלאומיים, ובניגוד להחלטת האום, מה שהופך את הפעולה לפיראטית. "לא נסבול פעולות שכאלה", אומר הקול הסינתטי. ואכן, יומיים אחרי האיום, בצירוף מקרים או במתקפה מכוונת, קרסו אתרי ממשלה רבים.