התעשיינים בלחץ: מדווחים על נסיגה של 4% ביצוא ברבעון

מאז תחילת השנה נרשמה נסיגה בשיעור ריאלי של כ-6.5% ביצוא הישראלי, נתון שמגביר את הדאגה מפני האטה משמעותית במשק ■ מנכ"ל התאחדות התעשיינים: "השוק העולמי מסתגר ומקשה את היצוא אליו"

התאחדות התעשיינים פרסמה היום (ד') ניתוח של מגמות היצוא ברבעון השלישי של השנה, וכלכלניה מצביעים על נסיגה של 4% ביצוא התעשייתי. לפי ניתוחי ההתאחדות, מאז תחילת השנה נרשמה נסיגה בשיעור ריאלי של כ-6.5% ביצוא הישראלי, נתון שמגביר את הדאגה מפני האטה משמעותית במשק.

מניתוח אגף הכלכלה של ההתאחדות עולה, כי את הירידה ביצוא מובילה נסיגה דרמטית בשיעור של 23% ביצוא של ענף התרופות. זאת, נוסף לירידה ביצוא של ענפים נוספים, ובהם כימיה, כרייה ומינרלים, אלקטרוניקה, מוצרי עץ, נייר ודפוס ועוד.

"השוק העולמי סוגר את השורות ומקשה את היצוא אליו. חוסר הוודאות שהולך וגובר בכלכלה העולמית, מגביר את החשדנות ההדדית וגורם למדינות רבות לעודד צריכה של תוצרת מקומית, יצירת תנאים שמקלים על היצוא מהן כדי לחזק את הייצור המקומי והקשחת החשיפה שלהן לייבוא", אמר מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק.

"על הממשלה לעודד אותנו"

דבריו של חייק נאמרים כשברקע הממשלה נערכת ליישום המלצות הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי, ובהן התוכנית לחשוף את המשק הישראלי ליבוא בניסיון להוזיל את מחירי המוצרים.

המלצות אלה נמסרו חרף התרעומת של התעשיינים. לדברי חייק, "חוסר האיזון במדיניות הממשלתית שלנו מצביע על חוסר הבנה של המצב. על מקבלי ההחלטות לעודד ולטפח את היצואנים".