דלתא משתפרת; באיילון מתריעים מפני רכישת הענק

"אם רכישת הג'ינסים תושלם, מחזיקי האג"ח עלולים 'להישאר עם התחתונים'"

על רקע המו"מ שמנהלת דלתא לרכישת פעילות הג'ינסים של קבוצת ג'ונס בארה"ב תמורת 350-400 מיליון דולר (ואשר שנחשף לאחרונה ב"גלובס") פרסמה היום דלתא תוצאות עסקיות טובות לרבעון השלישי של השנה. החברה, שבשליטת אייזיק דבח, סיימה את החודשים יולי-ספטמבר עם צמיחה של 9% במכירות ל-185 מיליון דולר.

הרווח הגולמי הרבעוני של דלתא צמח ב-11% לכ-37 מיליון דולר, והרווח התפעולי ב-40% לכ-13 מיליון דולר. דלתא מדווחת כי הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו נבע מעלייה במכירות ומשיפור בסל המוצרים. בשורה התחתונה נרשם ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 7.8 מיליון דולר, שיפור של 19%.

מדובר ברבעון העשירי ברציפות שבו רושמת דלתא גידול ברווח הנקי. בתשעת החודשים הראשונים של 2011 גדלו ההכנסות ב-11% ל-502 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 19.1 מיליון דולר, שיפור של 29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

דלתא עוסקת במוצרי הלבשה תחתונה וגרביים. החברה מעצבת ומפתחת את מוצריה בעיקר בישראל ובארה"ב. כיום רק כ-20% מעובדי החברה בישראל בעוד שייצור המוצרים נעשה בקבלנות משנה ובמפעליה של הקבוצה במזרח התיכון ובמזרח הרחוק.

לגבי המו"מ לרכישת פעילות הג'ינס של קבוצת ג'ונס, מסר היום דבח, כי "המו"מ מול ג'ונס גרופ (Jones Group) והבנקים נמשך. אנו מעריכים שהעסקה תושלם עד סוף השנה". כפי שנחשף ב"גלובס", השלמת עסקת הרכישה תתרום לדלתא הכנסות של כ-800 מיליון דולר בשנה - יותר מהיקף המכירות השנתי של החברה כיום, ותהפוך אותה לחברה שרוב מכירותיה (למעלה מ-80%) יתבצעו בצפון אמריקה, ולכזו שתמהיל המכירות שלה יהפוך למוטה מכירות ממותגות.

"עסקאות סופר-ממונפות"

בסקירה שפרסם היום יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, הוא טוען שהרכישה הצפויה "מזכירה במידה רבה עסקאות סופר-ממונפות שהכרנו בשנים האחרונות, שבמהלכן עוברות איגרות החוב של הציבור הישראלי מטמורפוזה והופכות בדלת האחורית להון בעסקאות ממונפות.

"אם תושלם העסקה יהפכו 200 מיליון שקל של אג"ח סדרה כ' של דלתא לחלק מהותי מרכיב האקוויטי לעסקת ענק, אשר תמונף באשראי בנקאי בעל ביטחונות המגובים בנכסי פעילות הג'ינס הנרכשת, ולמחזיקי האג"ח יישאר בעיקר להחזיק אצבעות לאייזיק דבח. בכל מקרה, עבור מחזיקי האג"ח מדובר באירוע אשר אם יתממש ירע את מצבם באופן מהותי.

"נותר רק לשער כיצד ייראה סעיף ההתחייבויות במאזן של דלתא בבוקר שלאחר השלמת העסקה, כאשר זו תישא על גבה הצר חוב נוסף בהיקף של כ-300 מיליון דולר, ותגדיל פי חמישה את החוב הפיננסי שלה".

בסיכום הסקירה כותב פגוט, כי "על הגופים המוסדיים המחזיקים אג"ח דלתא להניף את דגל האקטיביזם המוסדי, ולהודיע לגורמים הרלוונטיים בחברה כי אם יפעלו להשלמת העסקה, אזי לא תוכל הנהלת החברה למחזר ולגייס חוב בשוק ההון הישראלי בשנים הקרובות.

"במקרה זה קיימת לגופים המוסדיים הזדמנות לייצר אקטיביזם מוסדי לפני 'שהסוסים יברחו מהאורווה', ולא בתרחיש של קשיים עסקיים כפי שראינו בשנים האחרונות חדשים לבקרים. אם העסקה תושלם והדברים לא יתנהלו בדרך המלך עבור דלתא במתכונתה החדשה, עלולים מחזיקי האג"ח 'להישאר רק עם התחתונים'".