אכזבה: ים המלח לא נבחר לאחד משבעת פלאי עולם

(עדכון) - למרות שרבים התגייסו והצביעו בהמוניהם בעד אתר הטבע הישראלי, לא הצליח האגם הנמוך בעולם להגיע לראש האתרים שדורגו כ"שבעת פלאי תבל" ■ עם זאת, הוא זכה לאחד מבין 14 המקומות הראשונים ■ בין האתרים הזוכים: מפלי האיגואסו ונהר האמזונס

ישראלים רבים המתינו בציפייה לתוצאות ההצבעה - ונחלו אכזבה: למרות המאמצים וההתגייסות ההמונית להצבעה למען ים המלח, לא דורג אתר הטבע הישראלי כאחד משבעת פלאי תבל. בטקס רשמי של הקרן שארגנה את התחרות הבינלאומית הוכרז על האתרים הזוכים.

"שבעת פלאי תבל" שנבחרו הם: נהר האמזונס בדרום אמריקה, מפרץ האלונג בווייטנאם, מפלי איגואסו שבגבול ברזיל-ארגנטינה, הנהר התת-קרקעי פוארטו פרינססה, הפארק הלאומי קומודו באינדונזיה, האי צ'יו שבקוריאה הדרומית והר השולחן בדרום אפריקה.

בתחרות התמודדו לא פחות מ-400 אתרים ממדינות שונות ברחבי העולם. בתקופה האחרונה נעשו מאמצים כבירים כדי להביא את ים המלח לרשימה הסופית. אמנים, חברי כנסת ואף ראש הממשלה בנימין נתניהו התגייסו למען הקמפיין המרשים. משרד התיירות השקיע כשמונה מיליון שקלים לקידום ההצבעות לים המלח.

אחרי ההודעה על ההפסד, מסר שר התיירות, סטס מיז'ניקוב, כי "בזכות הקמפיין המרשים, נחשפו מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם לים המלח ולמדינת ישראל והצביעו בעדה. מדובר בהישג תדמיתי אדיר לישראל שאת פירותיו נראה בשנים הקרובות ושיביא להשקעה בשיקומו ופיתוחו של ים המלח".

ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ אמר, בעקבות סיומה של התחרות, כי "דווקא משום שלא זכה, חייבים לשקם את ים המלח ולשמור על מעמדו כפלא טבע עולמי. צריך להתמודד בדחיפות עם ירידת המפלס באגן הצפוני כתוצאה מהתייבשות ושאיבת יתר, ולבצע במהירות את קציר המלח באגן הדרומי. אם הממשלה לא תעשה זאת ותמשיך לטמון את הראש בחול, ים המלח יילך וייעלם".