פרשת מיידוף: צעדים משמעתיים נגד 8 עובדי הרשות לני"ע

ברשות לניירות ערך בארצות הברית נקטו בצעדים משמעתיים נגד 8 עובדים שכשלו במניעת ההונאה ■ אף אחד מהעובדים לא פוטר ■ ההונאה של מיידף מוערכת בכ-65 מיליארד דולר

הרשות לניירות ערך בארצות הברית נקטה צעדים משמעתיים נגד 8 עובדים ברשות כתוצאה מכישלונה בחשיפת הונאת הפונזי של ברני מיידוף שמוערכת במיליארדי דולרים, כך מסר היום דובר של רשות ניירות הערך בארצות הברית.

על פי הדובר של הרשות ג'ון נסטר, העונשים כללו בין היתר השעיות למשך חודש וכן הפחתות בשכר. אבל הדובר מדגיש שאף אחד משמונת העובדים לא פוטר מעבודתו ברשות בעקבות הפרשה. נסטר טוען שהיה עובד תשיעי שהיה מעורב בפרשה אולם הוא עזב את תפקידו עוד טרם קביעת העונש שלו.

רשות ניירות הערך בארצות הברית נמצאת מאז חשיפה הפרשה ב-2009 תחת מתקפה חריפה וביקורות על רשלנות על כך שלא טיפלה כראוי בתלונות ואזהרות שהגיעו לידיה במשך יותר מעשור על התנהלותו של ברני מיידוף ובכך סללה את דרכו לביצוע ההונאה שמוערכת בכ-65 מיליארד דולר.

יושב ראש הרשות לניירות ערך קרא ב-2009, מייד עם חשיפה הפרשה, לבדוק את התנהלותם של 21 עובדים ברשות בעקבות הכישלון בחשיפת הפרשה. על פי נסטר, 10 עובדים התפטרו מאז מהרשות ולכן, על פי חוק, לא ניתן לנקוט נגדם בצעדים משמעתיים.

"בחנו את התנהלותם של העובדים הנותרים בהתבסס על האחריות שהיתה מוטלת עליהם בזמן הפרשה, ואם כל אחד מהם מילא את תפקידו בצורה נאותה", אמר נסטר.