עשרות אלפים הגיעו לעצרת לציון 16 שנים לרצח יצחק רבין

המנחה שייקה לוי הכריז על 112 אלף נוכחים בעצרת לציון 16 שנה לרצח רבין, אך לפי ההערכות היו כמה עשרות אלפים ■ יוסי שריד: "ההיסטוריה לא חוזרת, היא נשארת וזורה אימה"

16 שנים לרצח, חוזרים לכיכר: בכיכר רבין בתל-אביב תיערך הערב (מוצ"ש) העצרת המרכזית לציון 16 שנים להירצחו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל. העצרת מתקיימת באיחור של שבוע, מאחר ונדחתה בשל תנאי מזג-האוויר בשבת שעברה.

כמה עשרות אלפי בני אדם השתתפו בעצרת. המארגנים טוענים כי הגיעו השנה כ-112 אלף בני אדם. בניגוד לשנים קודמות, העצרת הזו לא אורגנה על-ידי מרכז רבין ובני המשפחה לא משתתפים בה. עמותת 4 בנובמבר היא זו שמארגנת את העצרת. השנה לא נואמים בעצרת פוליטיקאים מכהנים, מי שהוזמנה לשאת דברים היא חגית עופרן שלפי כמה ימים ריססו אלמונים כתובות נאצה על ביתה. את האירוע מנחה שייקה לוי ומופיעים בו האמנים אביב גפן מרינה מקסימיליאן בלומין, דני סנדרסון ומירי אלוני ששרה בליל הרצח את שיר לשלום.

יוסי שריד, שכיהן כשר החינוך בממשלתו של רבין, אמר בנאומו: "ההיסטוריה לא חוזרת - היא מעולם לא עזבה והיא ממשיכה לזרות אימה. האם הרוצח הבא אורב ליד המדרגות? זה לא עשב שוטה ולא גידול פרא, זאת הערוגה".

גם בפייסבוק הוקמו קבוצה מיוחדת לרגל האירוע, הקוראת להשתתף בעצרת "דווקא השנה". אגודות סטודנטים באוניברסיטאות וארגונים נוספים מארגנים הסעות מיוחדות לעצרת המרכזית מכל רחבי הארץ.

המשטרה פרסמה ביממה האחרונה הנחיות מפורטות בנוגע להסדרי התנועה הצפויים מחר בערב בתל אביב. לרגל האירוע, ייחסמו עד השעה 23:00 הרחובות הבאים:

■ מרחוב בן יהודה לכיוון אבן גבירול (למזרח) בצירים הבאים: ארלוזורוב, בן גוריון, גורדון ופרישמן.

■ מרחוב ויצמן לכיוון אבן גבירול (למערב) בצירים הבאים: ארלוזורוב, ויצמן ושאול המלך.

■ רחוב אבן גבירול ייחסם מפינת שאול המלך לכיוון צפון.

■ לכיכר רבין לא יתאפשר מעבר בין שאול המלך לארלוזורוב משני הצדדים.

המשטרה מייעצת לציבור להגיע בתחבורה ציבורית ולהימנע מההגעה ברכבים פרטיים. לא תותר כניסת אופניים ובעלי חיים. באי האירוע בכלי רכב מתבקשים להשתמש בחניונים הבאים: השוק הסיטונאי, חניון גבעון ברחוב הארבעה, חניון רידינג, גני יהושוע, חניון הרכבת וארלוזורוב.