עימות בין ברק לשטייניץ על הגירעון; האוצר: "אין החלטה"

ברק בירך על הפרסומים כי לכאורה האוצר אישר להגדיל הגירעון ב-2012 באחוז תוצר אחד (8-7 מיליארד שקל), אבל שר האוצר שטייניץ מצנן את ההתלהבות ומבהיר: "הודעתי לכנסת על ההשלכות באשר לעמידה ביעד הגרעון ב-2012"

שר הביטחון אהוד ברק בירך, אבל אין עדיין מוצר מוגמר. על רקע הפרסומים כי לכאורה משרד האוצר אישר להגדיל את הגירעון הממשלתי ב-2012 באחוז תוצר אחד (8-7 מיליארד שקל), מה שמעיד שינוי כיוון במדיניות של האוצר בראשות יובל שטייניץ, שר הביטחון ברק כבר מיהר לשלוח היום הודעה לעיתונות בה הוא מברך, אבל שטייניץ צינן את ההתלהבות.

מלשכת שר האוצר נמסרה היום (א') הבהרה כי עדיין לא התקבלה כל החלטה באשר להתמודדות עם הגרעון הצפוי ב-2012, וכי בשבועות הקרובים הוא יבחן את נתוני סיכום השנה ובמידת הצורך ישקלו צעדים לצמצום הגרעון בשנת 2012.

לדברי האוצר, נתוני הרבעון השלישי של 2011 מעידים על ירידה מהכנסות ממסים כתוצאה מהמשבר המחריף באירופה והירידות בשוק ההון, ושר האוצר כבר הודיע לכנסת על דאגת המשרד ממגמת הירידה הזו ועל ההשלכות האפשריות באשר לעמידה ביעד הגרעון ב-2012.

שר הביטחון ברק חזר היום על עמדתו ואמר: "אני מזה חודשים חוזר ואומר מעל כל במה שכדי לפגוש את הדרישות הלגיטימיות של המחאה, כדי לפגוש את הצרכים ההכרחיים של ביטחון המדינה וכדי לענות על המיתון שמתקרב אלינו מהעולם, יש הכרח לפרוץ את תקרת ההוצאה בתקציב וגם אם זה אומר להעלות את הגרעון בתשע עשיריות האחוז - זה דבר בהחלט סביר. 9 אחוזי תוצר זה 7 מיליארד שקל, וזה יאפשר למדינה להתמודד עם האתגרים. הגדלה מבוקרת ונשלטת של הגרעון תגן על הרקמה האנושית והמשקית של החברה הישראלית. במצבי משבר זה חשוב יותר מכל דבר אחר".

לדבריו, "חזרתי ואמרתי שהאתגר העיקרי של הממשלה הוא הגנה על הרקמה האנושית והמשקית. נתקלתי בשטף בלתי מרוסן, מופקר, של השתלחויות אישיות מטעם ראשי משרד האוצר ופקידיו. שמחתי לקרוא היום שהאוצר הגיע, תתפלאו, לאותה מסקנה עצמה - יש להרחיב את מסגרת ההוצאה".