קרן סינמה תשקיע 20 מיליון שקל בהפקות באולפני הרצליה

הודיעה כי חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה עם אולפני הרצליה להפקת סדרות וסרטים לטלוויזיה ■ השקעות קרן סינמה במסגרת ההסכם כפופות לגיוסי הון בבורסה

קרן סינמה הודיעה ביום חמישי האחרון כי חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה עם אולפני הרצליה להפקת סדרות וסרטים לטלוויזיה, בהיקף של עד 20 מיליון שקל לתקופה של 24 חודשים. השקעותיה של קרן סינמה במסגרת ההסכם כפופות לגיוסי הון בבורסה.

כזכור, בספטמבר השנה חתמה הקרן על הסכם נוסף, עם ערוץ 10, להשקעה בסרטי קולנוע בהיקף של 50 מיליון שקל.

ההסכם שנחתם עם אולפני הרצליה מקנה לוועדת ההשקעות של הקרן סמכויות ביצוע לקבלת החלטות ויכולת להגדיר ולאשר הוצאות והשקעות שונות בסרטים ו8או בסדרות. זאת, בשונה מההסכם שחתמה הקרן עם ערוץ 10, המקנה לוועדת ההשקעות סמכויות מוגבלות בקבלת החלטות, ועיקר פעילותה מסתכם בביקורת ומתן אישורים שונים לערוץ.

לדברי יואב פרץ, מנכ"ל אולפני הרצליה, "אנו מנהלים את השקעותינו בתחום ההפקות לטלוויזיה בשמרנות רבה, ועד היום הפקנו בעיקר תוכניות וסדרות הנמכרות מראש לערוצי טלוויזיה וואו זכייניות שידור. ההסכם שנחתם עם קרן סינמה מאפשר לנו להיכנס להפקות ללא מכירה מראש, מה שיהפוך אותן לבעלות תוחלת רווחיות גבוהה משמעותית, גם אם מתלווה לה סיכון גבוה יותר".

שמעון ימין, מנכ"ל קרן סינמה, מסר כי "בחרנו להשקיע בתחום הטלוויזיה יחד עם חברת אולפני הרצליה לאור תפיסת העולם השמרנית שלה, אשר מעמידה אותה בין חברות ההפקה הבודדות השומרות בעקביות על רווחיות גבוהה. עד היום ביצענו השקעה אחת בתחום הטלוויזיה, בסדרה 'ילדות רעות' שהופקה על-ידי אולפני מימד וזכתה להצלחה. על רקע זה החלטנו להיכנס להשקעות נרחבות יותר בתחום".

בראש ועדת ההשקעות של קרן סינמה יכהן דודי זילבר, מנכ"ל מטרו הפקות מקבוצת יונייטד קינג של משה אדרי. לדברי זילבר, "כניסתה של קרן סינמה לתחום הטלוויזיה יוצרת הזדמנות להגברת התחרות בענף הפקות המקור. הקרן מאפשרת למפיקים בשוק לממש את רצונם להפיק סדרות מבלי להישען רק על קרנות ממלכתיות, ואני מברך על כך".