אטיאס: "הירידה במחירי הדיור נובעת מהמדיניות שהובלתי"

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס בתגובה לנתוני השמאי הממשלתי המתפרסמים היום: "הירידה במחירי הדיור היא תוצאה ישירה של תכנית השיווקים של המשרד ושל רשות מקרקעי ישראל המיושמת בשנתיים האחרונות"

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, הזדרז היום (א') להגיב לנתוני השמאי הממשלתי שפורסמו היום המציבעים על ירידה ניכרת במחירי הדירות ברבעון השלישי כאשר את הירידות מובילה באופן מפתיע העיר תל-אביב עם ירידה של כ-6% במחירי הדירות. "הירידה במחירי הדיור היא תוצאה ישירה של תכנית השיווקים של משרד הבינוי והשיכון ושל רשות מקרקעי ישראל המיושמת בשנתיים האחרונות", כך הסביר שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס את נתוני השמאי הממשלתי. עוד הוסיף אטיאס, "אנו נמשיך עם מדיניות גלי השיווקים".

בהמשך דבריו הבהיר השר אטיאס, "הגדלת היצע הקרקעות למגורים זהו הכלי המרכזי העומד לרשותנו להשפיע על שוק הדיור. שינוי המגמה הוא תוצאה ישירה של השיווקים והיקפם כחלק מהמדיניות שהובלתי מאז כניסתי לתפקיד", אמר.

עוד בהמשך דבריו, "מאז תחילת 2011 הפעילות המאומצת והשיווקים האגרסיביים נותנים את אותותיהם בצורה בולטת. הדבר מתבטא בגידול בהתחלות הבנייה לשיא של עשור, בבלימת מחירי הדירות ובקבלנים שמציעים במכרזי קרקעות הצעות מחיר הנמוכות ממחיר השומה גם באזורי הביקוש. השיווקים הגדולים בכל רחבי הארץ יימשכו ויביאו לשוק נדל"ן שפוי יותר ולצמצום במחסור בהתחלות הבנייה שנמשך קרוב לעשור".

נזכיר, השמאי הממשלתי הראשי, טל אלדרוטי, אישר את מה שמרגישים בחודשים האחרונים במשרדי המכירות של הקבלנים: ברבעון השלישי של השנה נרשמה ירידה ממוצעת של 1.2% במחירי הדירות לעומת הרבעון השני. זאת הפעם הראשונה מזה כשנתיים וחצי שנצפית ירידה מרבעון לרבעון. עם זאת, הנתונים מצביעים על כך כי בהשוואה לרבעון השלישי של 2010 עדיין נרשמה עלייה של 6.8%.

דווקא בתל-אביב נרשמה הירידה החדשה ביותר - 6%, מנגד, המחירים באשדוד, חיפה וירושלים רשמו את עליות המחירים הגדולות ביותר - 2% ל-1.144 מיליון שקל באשדוד, 1.17 מיליון שקל בחיפה ו-1.704 מיליון שקל בירושלים.