לאחר קריסה של 82%: הנהלת ביגבנד הולכת הביתה

ל"גלובס" נודע, כי לאחר שתירכש ע"י אריס האמריקנית תמורת 172 מיליון דולר, ההנהלה הבכירה של ביגבנד הישראלית, מנהלים ועובדים בישראל צפויים ללכת הביתה ■ רכישת ביגבנד צפויה להיסגר בשבוע הבא, ב-21 בנובמבר

חודש לאחר שנודע כי תירכש ע"י ענקית ציוד התקשורת האמריקנית ARRIS Group, הנהלת ביגבנד (Bigband) הישראלית וחלק נרחב מהעובדים בישראל צפויים ללכת הביתה - כך נודע ל"לגלובס". הפיטורים הם כחלק ממאמצי הקונסולידציה בין פעילויות שתי החברות. ביג בנד מפתחת נתבי תקשורת לשירותי מולטימדיה עבור מפעילי כבלים.

ב-11 באוקטובר פורסם ב"גלובס" כי ביגבנד נרכשת ע"י אריס תמורת 172 מיליון דולר - פרמיה של 76% על מחיר המניה בשוק. החברה הישראלית הונפקה בוול סטריט בשנת 2007 בקול תרועה רמה - לפי מחיר של 13 דולר למניה ששיקף לה שווי של כ-745 מיליון דולר. נכון להיום ביגבנד נסחרת במחיר של 2.24 דולר למניה, המשקף לה שווי של 159.5 מיליון דולר בלבד - צניחה של 82% ב-4 שנים וחצי.

הצעת הרכש כבר הועברה לאישור בעלי המניות של ביגבנד, ואם הכל יילך חלק הרכישה צפויה להיסגר כבר בשבוע הבא, 21 בנובמבר. בימים אלה הרוכשת אריס מבצעת אינטגרציה של פעילות ביגבנד לתוכה וחלק מהעובדים, כולל חלק מההנהלה הבכירה, יאבדו את תפקידם.

ל"גלובס" נודע, כי מדובר במייסד והמנכ"ל עמיר בסן אשכנזי שיעזוב את התפקיד, ורן עוז, ששימש עד לאחרונה כסמנכ"ל טכנולוגיה ראשי ועזב טכנית כבר לפני מספר חודשים; בסמנכ"ל המו"פ יקי אבימור; וכן במנהלי מחלקות ועובדים מן המניין. בסך הכל כ-15 עובדים יפוטרו, כולל המנהלים. ביגבנד מעסיקה בישראל כ-160 עובדים.

ממייל פנימי ששלח מנכ"ל אריס לעובדי ביג בנד, ושהגיע לידי "גלובס", עולה כי הרוכשת תאחד פעילויות חופפות של שתי החברות ותצמצם לפיכך משרות בישראל, מהלך שעליו רמזה אריס כבר בהודעת הרכישה לפני כחודש. המחלקות שייספגו את השינויים הן בעיקר מחלקות השיווק והמכירות, מחלקת הכספים, משאבי אנוש, המחלקה המשפטית וה-IT. מדובר במשרות בהן יש חפיפה בין עובדי אריס לעובדי ביגבנד, ושלא קשורות לטכנולוגיה, שלשמה ביגבנד נרכשת - או במילים אחרות שניתן להתייעל בהם.

צוות חדש שיעסוק בהנדסה ובניהול מוצר יוקם תחת מנהל מאריס ואליו ייקלטו רוב עובדי ביגבנד מתחום הפעילות הרלוונטי. גם אנשי החומרה של ביגבנד ייקלטו לצוות תחת אריס. עובדי ביגבנד שיועסקו בחברה המאוחדת יהיו זכאים למענק והאופציות שבידיהם יומרו לאופציות על מניות אריס. אופציות "בתוך הכסף" ניתנות לפירעון במועד סגירת הרכישה.

אריס מעדכנת כי היא תשמור על משרדיה באתרים הנוכחיים - מטה ביגבנד בת"א, ומשרדי החברה בקליפורניה (Redwood City), במסצ'וסטס (Westborough), ובשנזן (Shenzhen). חלק מהעובדים במסצ'וסטס ובשנזן ייקלטו בהמשך במטה ביגבנד בת"א.

עובדי ביגבנד שלא ייקבלו הצעה לעבודה במשרה מלאה תחת החברה המאוחדת ייקבלו פיצויי פיטורים, ויהיו זכאים למימוש האופציות שבידיהם - או להמרה תמורת מניות במחיר של עד 2.24 דולר למניה. כמו כן העובדים יהיו זכאים לבונוסים בגין 2011 לפי התוכנית הקיימת של ביגבנד.

מביגבנד נמסר כי הרוכשת אריס, "רואה במרכז הפיתוח בת"א מוקד חיוני להמשך הפיתוח העסקי של החברה, ולכן המשרות שצומצמו ברובן המכריע הן בפונקציות שאינן קשורות בהליך הפיתוח. מדובר בכ-10 עובדים מתוך 160. גם בתום תהליך ההתייעלות העולמי, מרכז הפיתוח בת"א יישאר מוקד מרכזי וחשוב של החברה הרוכשת".