החיים הטובים אחרי אפיקס: קריופארם גייסה 10 מיליון דולר

החברה שמפתחת מוצרים לתחום הסרטן נוסדה על-ידי יוצאי אפיקס, מייקל קאופמן וד"ר שרון שחם, וגייסה עד כה 32 מיליון דולר

חברת Karyopharm האמריקנית, שמפתחת מוצרים לתחום הסרטן, גייסה 10 מיליון דולר. כספי הגיוס ישמשו להרחבת מערך ניסויי הבטיחות והיעילות הראשונית שלה - שלב I במוצר לטיפול בסרטן. החברה מתכננת להשתמש בהון גם כדי לקדם את הטכנולוגיה שלה לתחום המחלות הדלקתיות ומחלות העור.

עד היום גייסה החברה 32 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי, כששני הגיוסים האחרונים הובלו על-ידי הקרן הקפריסאית שמייצגת משקיע פרטי ששמו לא ידוע - Chione. בהתחשב בשלב שבו נמצאת החברה, מדובר בסכומים שבתעשייה המקומית ניתן רק לחלום עליהם.

קריופארם הוקמה על-ידי מייקל קאופמן וד"ר שרון שחם, המנכ"ל ואחת המייסדות של חברת פרדיקס הישראלית בהתאמה, שהתמזגה לחברת התרופות אפיקס האמריקנית ב-2006 לפי שווי של 90 מיליון דולר.

ב-2009 החברה הממוזגת מכרה את רוב נכסיה, והפסיקה את פעילותה. בנוסף, היא הפסיקה את תוכנית הפיתוח המשותפת שלה עם ענקית התרופות גלקסו סמית'קליין לתרופה לאלצהיימר.

שחם וקאופמן פנו להקמת קריופארם, אשר כמו פרדיקס בשעתה, מבוססת על אלגוריתמים חישוביים לגילוי תרופות. ההבדל בין השתיים הוא סוג המשפחות של המולקולות, כאשר קריופארם מתמחה במולקולות מסוג SINE (Selective inhibitors of Nuclear Export).