גנץ: "צהל יידרש לפעולה התקפית משמעותית ברצועת עזה"

הרמטכ"ל בני גנץ אמר היום בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי פעולה כזו נדרשת בעקבות ההסלמה בדרום ■ לדבריו, ישראל היא זו שצריכה ליזום את המהלך ולא להיגרר לאחת כזו

צה"ל יידרש לפעולה התקפית משמעותית ברצועת עזה - כך אומר היום הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ. לדברי הרמטכ"ל, פעולה כזו נדרשת בעקבות ההסלמה בדרום והפגיעה בנפש ובשגרת החיים של התושבים.

בדיון שנערך בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת אמר גנץ, כי ישראל היא זו שצריכה ליזום את המהלך ולא להיגרר לאחר כזה. הרמטכ"ל התייחס גם למתרחש ביהודה ושומרון ואמר, כי ככל שהזמן חולף, הסיכוי להתפרצות אלימה גובר. לדבריו, פרץ האלימות צריך להיות קצר ככל הניתן ולכן על צה"ל לשמור על מוכנות ולשמר את המשאב האנושי בצבא.

פואד: ישראל ומצרים בדרך לעימות חזיתי

ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר הזהיר מוקדם יותר מפני הידרדרות יחסי ישראל ומצרים ואומר: "כדאי לנו להתכונן לעימות". פואד העיר את הדברים אתמול במהלך ישיבה קודמת של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. מי שהיה אחד האנשים המקורבים ביותר בישראל לשלטון מובארק ותומך גדול בשימור היחסים עם קהיר חושש שהמצרים עלולים להפוך לאויבים. את דבריו הביא הבוקר העיתון ידיעות אחרונות.

תשעה חודשים אחרי המהפכה במצרים בה הודח הנשיא חוסני מובארק אמר אתמול חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר: "ההתפתחויות האחרונות במצרים מעידות שעל ציר הזמן ישראל תמצא את עצמה בעימות חזיתי עם מצרים, ולכן כדאי לנו להתחיל להתכונן לעימות". דבריו של פואד נאמרו במהלך סקירה שמסרו שר החוץ אביגדור ליברמן ונציגי משרדו בישיבת וועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

חלק מהנוכחים בדיון בוועדת הכנסת ציינו כי כאשר מסר פסימי שכזה מגיע מכיוונו של מי שהיה מקורב מאוד להנהגה המצרית המודחת, הדברים מקבלים משנה תוקף. בן אליעזר מסר בתגובה: "אנחנו נמצאים במרכזה של סערה או רעידת אדמה. אני עדיין לא רואה את רעידת האדמה הזו נרגעת, ודאי לא בעתיד הקרוב כשבאופק ישנן בחירות וברור כבר היום שהאחים המוסלמים יקבלו בפעם הראשונה בהיסטוריה לפחות שליש ממספר חברי הפרלמנט". פואד הוסיף כי "במקום לאומנות נכנסת במצרים איסלאמיזציה".