הרצליה נגד משרד התיירות: "המומים מעמדתם על דירות נופש"

סאגת דירות הנופש במרינה בהרצליה ממשיכה להכות גלים בעיר ■ לאחר שבעלי הדירות במרינה עתרו בבקשה לבטל את המתווה שאושר, התקיים אתמול דיון סוער בוועדה המקומית לתכנון ובנייה

סאגת דירות הנופש במרינה בהרצליה ממשיכה להכות גלים בעיר. לאחר שבעלי הדירות במרינה עתרו לבית המשפט בבקשה לבטל את המתווה שאישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר התקיים אתמול דיון סוער באותה הוועדה.

בעיריית הרצליה טוענים כי הזמינו את נציגי דירות הנופש לדיון כדי לשמוע את עמדתם בנוגע למתווה שקבע כי על הדירות להיות מושכרות במשך 9 חודשים בשנה ולקיים דיון ענייני, אולם בפועל הגיעו עשרות אנשים.

"שמענו את טענות בעלי הדירות במשך 6 שעות ומדובר בבקשות שאינן מקובלות עלינו" נמסר היום מעיריית הרצליה, "הם דורשים שהשכרת הדירות תהיה רק לחצי שנה ולא תשעה חודשים והם אף רוצים להחליט על המחיר שייגבה. הם רוצים להיות החתול ששומר על השמנת".

במקביל, גורמים בעירייה סיפרו היום ל'גלובס' כי עמדת משרד התיירות שהושמעה אמש בדיון הדהימה את כל המעורבים כאשר לאחר שלכל אורך הדרך תמך המשרד בדרישות העירייה, בדיון אתמול שינו נציגי המשרד את עמדתם ואמרו כי הם מבינים את טענות הדיירים ויש להתחשב בהם. "אנחנו המומים מהתנהלות משרד התיירות" מסרו היום מעיריית הרצליה, "עד היום הלכו איתנו יד ביד והגנו על האינטרס הציבורי".

משרד התיירות: לא חל בעמדותינו שינוי

ממשרד התיירות נמסר בתגובה לדברים כי לא חל בעמדותיו כל שינוי וכי המשרד דבק בעמדותיו המקוריות, הן כי יש לעמוד על ניהול המבנים על ידי חברות ניהול, והן כי היחידות יועמדו לטובת כלל הציבור מרבית ימות השנה, 9 חודשים בשנה במצטבר ובכל עיקרון בסיסי אחר הנזכר במתווה המשותף לעירית הרצליה ולמשרד התיירות.

עם זאת, הוסיפו ואמרו במשרד התיירות: "עו"ד עובד קדמי, היועמ"ש של משרד התיירות סבור, כי לאחר שמיעת הטענות וההצעות שהועלו בשימוע, כי יש מקום לשפר את מתווה שהוצע בשימוע אך להוסיף עליו תנאים ודרישות כך שמחד יהא ישים וריאלי, ומאידך יענה על הדרישות העקרוניות שביסוד פסק הדין , ובמתווה המשותף לעירית הרצליה ולמשרד התיירות, ורצוי שהדבר יעשה בהסכמה בין הצדדים. יש לציין כי עו"ד קדמי הדגיש בפני הועדה כי כל החלטה שהועדה תקבל, משרד התיירות יצטרף אליה ויתמוך בה".

עו"ד ענת בירן המייצגת חלק מבעלי היחידות בבניין הלגונה במרינה בהרצלייה סיפרה היום כי השימוע התקיים לאחר בקשות חוזרות ונשנות מצד הדיירים שמחו על כך שהעירייה מקדמת מהלך חד צדדי מבלי לשמוע את טענותיהם.

"חששם של בעלי הדירות כי השימוע נערך רק כדי לצאת לידי חובה התחזק, כאשר הגיעו רבים מהם למקום בו התקיימה הישיבה אך לא הורשו להיכנס ונהדפו על ידי פקחים ושוטרים שהוצבו במקום" מספרת בירן, "גם עורכי הדין המייצגים זכו ליחס משפיל כאשר עורכי דין ששמם לא הופיע ברשימה שנערכה על ידי העירייה לא הורשו להיכנס. חששם של הדיירים כי אין פתיחות אמיתית לשקול את טיעוניהם נותר בעינו משך כל הדיון שהתקיים, על אף העובדה שהדיון נמשך מספר שעות והועלו בו טענות רבות".

עוד הוסיפה ואמרה בירון כי: "הטענה המרכזית של הדיירים היא שפרשנות העירייה לפסק הדין של בית המשפט העליון בנושא הינה פרשנות מחמירה וקיצונית, שאינה מתחייבת מפסק הדין ואף עומדת בסתירה לו.פרשנות זו אינה ישימה, אינה מבוססת על עובדות ונתונים, ופוגעת באופן קיצוני בבעלי היחידות.במהלך השימוע אתמול הציעו באי כוח הבעלים להקים צוות היגוי משותף לבעלי היחידות ולעירייה שינסה להגיע למתווה מוסכם על פי עקרונות פסק הדין ומתוך הבנה הדדית".

עו"ד חגית הלמר ונועה יאיון, נציגות החברה להגנת הטבע השתתפו גם הם בדיון בהרצליה ואמרו: "החברה להגנת הטבע מייצגת פה את הנעלם במשוואה, שקולו לא נשמע פה, והוא קולו של הציבור. חופי הים הם משאב ציבורי מתכלה והולך, והטענות שנשמעות כאן על ידי נציגי התושבים רק ממחישות את הנגיסה במשאב הזה. השכרת דירות הנופש לציבור צריכה להיעשות על ידי גורם חיצוני ולא על ידי הבעלים עצמם, כדי להבטיח נגישות מלאה של כלל הציבור לפרויקט המרינה ולהבטיח תחלופה אמיתית של נופשים בפרויקט".

בתום השימוע הציבורי קיימו חברי הוועדה המקומית דיון סגור בנושא שבסופו החליטו על הקמת וועדה שתטפל בהקמתה של חברה מלונאית חיצונית שתהיה אמונה על השכרת הדירות, על קביעת המחיר ועל פיקוחו.

כזכור, בשנת 2006, לאחר שמונה שנים של דיונים משפטיים, קיבל בית המשפט העליון את עתירת החברה להגנת הטבע ופסק פה אחד כי יחידות הנופש במתחם המרינה בהרצליה צריכות לשמש לנופש רוב ימות השנה, להנאת כלל הציבור הישראלי, ולא לשמש כדירות מגורים. מאז, למרות פסיקת בתי המשפט, דיירי המרינה מנהלים מאבק מול עיריית הרצליה ומשרד התיירות לגבי משך הדיור ביחידות הנופש.