משרד הפנים אישר 1,315 יחידות דיור חדשות באופקים

מתוכ הדירות שאושרו יש 200 יחידות דיור המיועדות לדיור מוגן ■ במקביל לתוכנית זו אושרה לפני מספר חודשים תוכנית נוספת בחלק אחר של העיר, לבניית כ-1500 יחידות דיור נוספות

הועדה המחוזית דרום, בראשות ממונה מחוז דרום במשרד הפנים אבי הלר, אישרה השבוע 1,315 יחידות דיור באופקים, מתוכן 200 יחידות דיור המיועדות לדיור מוגן.

מדובר בתוכנית אותה יזם מינהל מקרקעי ישראל יחד עם חברת י.ח. דימרי במסגרת מקב"ת (מכרז קרקע בלתי מתוכננת) שפורסם כבר לפני שנים. לאחר אישור התוכנית תקבל י.ח.דימרי שעמלה על התיכנון וקידמה את התוכנית כמחצית מזכויות הבנייה על השטח בעוד החלק השני ייצא למכרזים של מינהל מקרקעי ישראל. רובן המכריע של יחידות הדיור בתוכנית הן צמודי קרקע על שטח ממוצע של כחצי דונם ומעט בנייה רוויה נמוכה של 2-3 קומות. התוכנית המדוברת מתיחסת לשטח שנמצא באזור הדרום מזרחי של העיר.

במקביל אליה אושרה לפני מספר חודשים תוכנית נוספת ביוזמת משרד השיכון והמינהל, בחלק אחר של העיר, לבניית כ-1500 יחידות דיור נוספות, גם הן צמודי קרקע. מכרזים לבניית 400 צמודי קרקע במסגרת תוכנית זו כבר פורסמו ומכרזים נוספים עתידים להתפרסם בדצמבר הקרוב.

ראש עיריית אופקים צביקה גרינגולד סיפר היום ל'גלובס' כי מדובר בתוספת היצע משמעותית מאוד לעיר ושקיים ביקוש לצמודי קרקע חדשים מצד משפרי דיור בעיר וגם מחוצה לה: "עתודות הבניה הללו הופכים את אופקים לפרבר אפקטיבי של מטרופולין הדרום. קיים ביקוש לצמודי קרקע בעיר. במכרזים שיצאו בעבר היו 6-7 הצעות לכל מגרש. תוכנית המענקים של משרד השיכון חלה על העיר ומי שמגיע לכאן נהנה גם מהקלות במס".

עוד מספר גרינגולד כי ההיצע החדש של יחידות הדיור מתייחס גם למעבר הבסיסים העתידי של צה"ל לדרום: "אנחנו נמצאים בקשר עם מינהלת המגורים של צה"ל. למעשה, כרבע מ-400 המגרשים ששווקו מיועד לאנשי צבא ועל פי הביקוש נראה כמה ישווקו בעתיד לאנשי כוחות הביטחון. מצוקת הדיור קיימת גם באופקים אבל אצלנו המחירים עדיין סבירים כאשר מחירו של צמוד קרקע עומד על כ-850 אלף שקל".

ממשרד הפנים נמסר היום כי: "לאחר הגשת חוות דעת יועץ ססמי תאושר התוכנית באופן סופי ולאחר פרסום התוכנית ברשומות ניתן יהיה להוציא מכוחה היתר בנייה לבנייה בשטח. שר הפנים, אלי ישי, ברך על אישור התוכנית ואמר כי אישור כמות משמעותית זו של יחידות דיור באופקים תסייע להרחבתה וחיזוקה של אופקים ותסייע בפתרון מצוקת הדיור בישראל".